ש: שמעתי שמעכשיו בטופס שממלא חייל מתגייס, לא יהיה רשום אב ואם אלא הורה 1 הורה 2, כדי לכלול בן לשני גברים או לשתי נשים. כיצד להתייחס?

ת: השתגעו. צבא זה כדי להגן על עמנו ועל ארצנו. בשביל זה אנו מוסרים את הנפש. צבא זה לא כדי לשמש זירה למגמות תרבותיות-פוליטיות שפלות ומושחתות.  עם אחד - צבא אחד, שמתאים לעם כולו, ולא לקבוצה קטנה חריגה לא טבעית. אם זה נכון, יש למחות בקול גדול ולתקן מיד.

שינוי תרומות לבית כנסת
ש: האם הגבאים של בית הכנסת רשאים לנהוג בדברים שנתרמו כפי שיקול דעתם - להוציא, להחליף מקום, להחליף, להחזיר לתורם?
כן.  על דעת כן הם נתרמו שלא יישארו לנצח, אלא אם כן התורם התנה בפירוש.  כמובן, בתנאי שהגבאים פועלים באופן סביר.
 
אנציקלופדיה בשירותים
ש: האם מותר לקרא אנציקלופדיה בשירותים?  הרי יש שם גם פסוקים ודברי תורה?
ת: כן.  ולא לפתוח שם.
 
פילטר במקוה
ש: מותר להתקין במקוה פילטר לסינון המים?
ת: מחלוקת גדולה.  יש שתי בעיות: שאובים וזוחלים.  יש מתירים גם כשהפילטר פועל, יש מתירים אך מורים שראוי להחמיר, יש אוסרים, ויש אוסרים גם כשהפילטר אינו פועל.  יש גם סוגים שונים של פילטרים.  למעשה אין לשים במקוה נשים וכן במקוה כלים, כי טבילת כלי מתכת מן התורה.  ופעם אמר האדמו"ר מסטמר: המקוה צריך לטהר אותנו ולא שאנו נידחק לטהר את המקוה.  אבל אפשר להקל במקוה גברים (עיין טהרת הבית ג שלו.  שו"ת שבט הלוי ט קפז.  שו"ת מנחת יצחק ו צב.  שו"ת תשובות והנהגות ה רע-רעא - מ"צ).
 
פוסטמודרניזם
ש: האם הפוסטמודרנה יכולה להסתדר עם היהדות?
ת: איך אתה מגדיר אותה?
ש: שאין אמת מוחלטת, אין ערכים מוחלטים, לכל אחד האמת שלו, ויש דיאלוג בין ערכים.
ת: ואנו אומרים: משה אמת ותורתו אמת.
 
אדם הראשון דיבר ארמית
ש: כתוב בגמרא סנהדרין (לח ב) על הפסוק (בראשית ה א)  "זה ספר תולדות אדם" שאדם הראשון דיבר בארמית.  למה הוא דיבר דוקא בלשון ארמי ולא בלשון הקודש?
ת: זה משל.  ע' מהר"ל (המהר"ל דן בעניין זה בכמה מקומות: א. חידושי אגדות סנהדרין [שם.  כרך ג עמ' קנג] - אדם הראשון דיבר ארמית בגלל מעמדו הכללי ולא השתמש בלשון מיוחדת לאומה פרטית אלא בשפה כללית הכוללת ע' לשונות.  ב. תפארת ישראל פרק יג - לשון ארמי מבטאת דרגה עליונה במציאות, ללא שייכות לעולם הזה, מה שקוראין שניים מקרא כנגד ב' העולמות התחתונים, ואילו התרגום מציין את הבחינה העליונה כנגד העולם העליון.  ג. ביאור המהר"ל, דרך החיים פרק ה משנה כ - "עולם הזה נברא בלשון הקודש, לכך לשון הקודש מורה על העולם הזה, ואילו התרגום אינו שייך אל העולם הזה ומפני זה עצמו אין המלאכים מבינים לשון ארמי, שאין הלשון הזה מכלל סדר העולם הזה" - מ"צ).
 
בגידה
ש: גיליתי לצערי שאבי בוגד באמי. מה לעשות?
ת: אם אין לך אפשרות להשפיע עליו שיחדול, להודיע לאמך.
 
שירה בעזרת נשים
ש: כשאני מתפללת בעזרת נשים, האם אני יכולה לשיר?
ת: בלחש, כך שזה לא יגיע לאוזני הגברים.

סיום על ספר התניא
ש: אפשר לעשות סיום על ספר התניא?
ת: כן.  על כל ספר שהיה לימוד רציני.
 
הנחש וחוה
ש: מה שכתוב בחז"ל שבא הנחש על חוה וכו', האם הכוונה כפשוטו?
ת: משל.  יצר הרע (וכן משמע מדברי המהרש"א [יבמות קג א] ונפש החיים [שער א פ"ו].  אמנם מוסבר בפרקי דרבי אליעזר [פרק כא] כפשוטו. וכן אמר הג"ר חיים קניבסקי.  שו"ת לבנימין אמר עמ' קעא).
 
מנין מוקדם
ש: מותר לי להתפלל במנין מוקדם לפני ההנץ,  אחרת, אני מאחר כל יום לעבודתי כמורה?
ת: כן.  זו סיבה מספקת (עי' שו"ת יחוה דעת ב ח - מ"צ).