התינוק לא נרדם? ייעוץ שינה הוא הפתרון!
הורים רבים מתקשים להרדים את התינוק ומשלימים עם המצב של ערות סהרורית, מוכנים להמשיך עם שגרה חסרת שינה עד לגיל שנה וחצי - שנתיים, אך בנקודה זו יש להכיר באמת הלא כ"כ נעימה, תינוק שאינו נרדם כהלכה במשך חודשים רצופים מעיד על הבחירה של ההורים, כי אם רק מוכנים לפתוח את הראש ולשנות הרגלים, מגלים שקיימות שיטות שינה ייעודיות, וזאת כי הקושי של הורים רבים הוליד מענה, מענה מוכח שמאפשר לישון לילות שלמים, ועם הורים רעננים לא מתווכחים.

אל תמהרו להרים ידיים
בכי מעיד על בעיה ואילו חוסר בשינה מעיד על תסכול - על מצב שרחוק מלהיות אידאלי, וזאת כי שינה מאוד חשובה, במיוחד עבור תינוקות שנמצאים בשלבים קריטיים בהתפתחות. אי לכך אין לחשוב שאם משלימים עם בעיית השינה של התינוק פועלים למענו, אלא מדובר במצב הפוך, מדובר בהרמת ידיים מוקדמת ולא ראויה מצד ההורים, וזאת כי ממש כפי שהתקררות מצריכה אבחון מקצועי, כך גם חוסר שינה, וממש כפי שמאחורי כל התקררות קיימים תסמינים אחרים, כך גם מאחורי כל בעיית שינה נמצא מאפיינים מעט שונים. לאור הדברים אין להלביש שיטת שינה אקראית ללא התייחסות אישית, ופה נציין שחשוב להכיר שירות חיוני וחשוב: ייעוץ שינה.

תוכנית ליווי אישית
שירותי ייעוץ שינה מועברים בידי יועצים מוסמכים ובעלי ניסיון. הם ניתנים באופן פרטני, לרוב לאחר שנערכת פגישת היכרות אישית עם ההורים (הפגישה אינה חייבת להיות פרונטלית). בפגישה עוברים על הרגלי השינה, ההרגלים של ההורים, קשיים עיקריים, מהלך היום, בחינת תלות בגורמים חיצוניים (כגון הנקה, בקבוק ומוצץ) ולאחר מכן עורכים תיאום ציפיות ומחכים שיועצת השינה תעבור על סך המידע - תפנים ותבנה תוכנית ליווי אישית.
אחת השיטות הנפוצות בישראל היא שיטת לילה טוב של גנית פרג.

תמיכה בתהליך
חשוב לדעת שהרבה פעמים ייעוץ שינה לבדו אינו מספיק, וזאת כי גם אם ההורה שלם עם הדרך וגם אם ברור לו בדיוק מה עליו לעשות בכל רגע נתון, עדיין מספיק בכי קטן על מנת לקבל רגליים קרות ולחוש אובד עצות. במצבים מעין אלו מומלץ לפנות אל יועצת השינה שמלווה את התהליך, ולו בכדי לקבל תמיכה מורלית, הכוונה ומילה טובה – אישור שאכן נמצאים בדרך הנכונה. תמיכה זו כה מהותית, עד שאפילו יועצי שינה נעזרים בעת הצורך בקולגות (עבור יישום השיטה על הילד הפרטי שלהם), ועל כן בין היתר חשובה הידיעה שהתמיכה מעבר לפינה, ולו באמצעות שיחת טלפון.

רגרסיה
ייעוץ שינה עשוי מהר מאוד להוכיח את עצמו, למשל מתינוק שנהג לקום כחמש פעמים במהלך הלילה התינוק עשוי להתעורר רק פעמיים, ובנקודה זו הורים שזה היה היעד שלהם מלכתחילה עשויים למתוח את הגבולות ולבקש לעבור ללילה רצוף, ואכן גם זה יכול להצליח, אך באותה נשימה גם יש להיות מוכנים לרגרסיה, להידרדרות באיכות השינה - גם לאחר שהתינוק הוכיח שהוא יודע לישון ולהירדם ללא כל תלות. מה עושים אז? חזרה לתמיכה ולייעוץ, מהלך שכזה ילמד את ההורה שהרבה פעמים ישנה רגרסיה וזה טבעי, אך כל עוד ההורה מצליח לשמור על התנהלות רגילה (למעט מקרים בהם הילד צריך יותר ידיים כיוון שאינו חש בטוב), הרי שמהר מאוד הרגרסיה תיעלם ואיכות השינה תחזור.

השקעה מניבה
שנסכם? אם רק מוכנים לבדוק ולהשקיע כמה שבועות (לרוב בין 4 ל6 שבועות) שבהם נצמדים להנחיות של יועצת השינה, ניתן לגלות שהלילה יכול היות רצוף, הבוקר יכול להיות ערני והילדים שלכם זוכים בכלים חשובים לחיים. שווה לבדוק, השינה שלכם מעבר לפינה ומבלי שתצטרכו לחכות עוד שנה.