קיבלתם שיחת ווטסאפ ממספר לא מזוהה? תבדקו שהטלפון הסלולארי שלכם לא נפרץ. חברת ווטסאפ, המפעילה את אפליקציית המסרים המידיים הפופולרית, הודיעה הבוקר (ג') כי האקרים הצליחו להתקין תוכנת ריגול במכשירים סלולריים של משתמשים באפליקציה, בעקבות פרצת אבטחה בתוכנה. על פי דיוווח בעיתון 'פייננשל טיימס', הפורצים נעזרו בתוכנה של החברה הישראלית NSO במהלך הפריצה לווטסאפ.

על פי הדיווח, המתקפה בוצעה באמצעות שיחה קולית למשתמש. ההאקרים התקשרו למספר באמצעות שיחת ווטסאפ, וגם אם הוא לא ענה לשיחה - במכשירו הותקנה תוכנת ריגול שאפשרה לפורצים גישה אליו.

בחברת ווטסאפ טוענים כי הפריצה בוצעה על ידי גורם סייבר מתקדם, והשפיעה על משתמשים בודדים בלבד, ובמקביל הוציאו בסוף השבוע עדכון אבטחה לכל משתמשי האפליקצייה, והחברה קוראת לכל המשתמשים להוריד את הגרסה העדכנית שלו. כמו כן טוענים בחברה כי מערך האבטחה של ווטסאפ הוא הראשון שזיהה את המתקפה, והיא טופלה באופן מיידי בשיתוף עם גורמי ביון אמריקאים.

חברת ווטסאפ מסרה בתגובה: "וואטסאפ קוראת למשתמשים לעדכן את המכשיר לגרסה העדכנית ביותר של האפליקציה, כמו גם את מערכת ההפעלה שלהם, כדי להגן מפני ניסיונות ממוקדים פוטנציאליים שנועדו לסכן מידע המאוחסן בניידים. אנחנו כל הזמן עובדים לצד שותפים בתעשייה כדי לספק את האבטחה הטובה ביותר וכדי לסייע בהגנה על המשתמשים שלנו".