לא רק מארגני האירוויזיון, המשלחות מכל ארצות אירופה שכבר הגיעו, צוותי השופטים, מאות מיליוני הצופים הפוטנציאלים, הופעות האורח (מדונה, להקת שלווה), וכל אמצעי התקשורת שעשו הכנות לקראת שידור, צילום, דיווח של תחרות הזמר הגדולה הזו, נשמו לרווחה כאשר התברר שהספקות בקשר לעצם קיומה בארץ התבדו.

גם בתי המלון, המסעדות, יצרני המזכרות ויצרני הבגדים עם סמלי האירוויזיון, שמתכוונים לגזור קופון מאלפי התיירים שבדרך, שמחו כאשר התברר שאיומי ה- BDS, ההתגרות החצופה בראש הממשלה נתניהו של המתחרים מאיסלנד, ומטח מאות הטילים מעזה, לא ימנעו מהאירוע הענק הזה לצאת לדרך. 

הכנות גרנדיוזיות במיוחד נראות בימים אלה בדיזנגוף סנטר בתל אביב. בתאריכים 12-18.5.19 יימכרו שם מזכרות מקוריות של התחרות, כובעים, סיכות וכו'. בוגרי בית ספר רימון ינגנו וישירו בשעות הצהריים את להיטי התחרות מכל השנים, וביום שישי 17/5 בשעה 14:00 יופיע יזהר כהן עם השיר א-ב-ני-בי, הראשון שזכה בדוז פואה וניצח באירוויזיון. הקניון מתכוון גם לחלק במתנה 40,000 דגלים של 41 המדינות המשתתפות בתחרות השנה, ולהציג על הקירות החיצוניים 5 תמונות ענק (כל אחת משתרעת על לא פחות מ-50 מ"ר), עם דיוקנים של כל הזוכים הישראליים עד כה, נטע ברזילי, גלי עטרי וגו'. וביריד האוכל הקבוע של ימי שישי, כ-50 דוכני מזון יציעו בכל שבוע התחרות מאכלים טיפוסיים של 24 מדינות שונות.

דיזינגוף סנטרצילום: ליקה רמתי

 

הזכרתי את המסעדנים, ואכן בהרבה מסעדות בתל אביב, למרות שבעבר הם איימו להישאר סגורות במחאה על חוק המיסוי החדש של הטיפים, יגישו בכל זאת מנות מיוחדות לאירוויזיון. בולטת ביניהן מסעדת Oshishi  הכשרה בנמל תל אביב שתגיש לא רק סושי יפני, אלא בין היתר גם רול בהשראת יוון עם בטטה, אבוקדו, שיטאקי ובצל ירוק במעטפת סלמון, כיסוני בצק (פירושקי), בהשראת המטבח הרוסי, את הפיש אנד צ'יפס של האנגלים ואת רול השוקולד הבלגי מעוצב כמו סושי. 

צילום: מקס ברנר

אושי אושיצילום: דרור קילש

אושי אושי - רול שוקולדצילום: איציק בראל

 

עוד רשת המתכוננת עכשיו במרץ לאירווויזיון היא מקס ברנר המשיקה פרלינים בעבודת יד בקופסת מתנה עליה מודפס באנגלית אירוויזיון תל אביב והתאריך 2019, כמתנה ומזכרת.

בתחום הביגוד קבוצת גולף וגולף אנד קו. משיקה קולקציית קפסולה של  חולצות טי לנשים וגברים, ציפיות וספלים עם הדפסה של מילים רלוונטיות לאירוויזיון ובעיצוב מיוחד של האותיות. ספל מאג עולה כ-20 שקלים, ציפית מבד ג'רזי עם שולי זהב עולה כ-80 שקלים,  חולצה כ-80 שקלים, כוס זכוכית עם המילים דוז פואה (12 נקודות) כ-15 שקלים.

גם קסטרו משווקת חולצות טי "אירוויזיוניות" לגברים ונשים במהדורה מוגבלת עם דיוקנאות מודפסים של זמרים ישראליים מפורסמים שזכו או התחרו במהלך השנים באירוויזיון כמו ירדני ארזי (השיר "בן אדם" משנת 1988), ואילנית (השיר "אי שם" משנת 1973). החולצות עולות 99 עד 259 שקלים.

גולףצילום: אודי דגן

 

מותג  השעונים סווטש משיק כהצדעה לתל-אביב, העיר בה מתקיימת תחרות האירוויזיון מהדורה מוגבלת (999 יחידות בלבד), של שעוני יוניסקס שעל הרצועה שלהם יש איורים של אתרים אופייניים לעיר: טיילת חוף הים, שדרות רוטשילד, מגדלי עזריאלי, שרונה, רידינג, ועוד. על חבק של כל שעון כתוב: Greetings from Tel-Aviv. כל שעון כזה עולה 349 שקלים.

השיר  TOY עם קרקור התרנגול שזיכה את נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון של השנה שעברה, זכה להנצחה ברשת חנויות הבוטיק BADIM TLV באמצעות כריות ועליהן איור גדול, הומוריסטי וצבעוני של תרנגול גאה כשעל צווארו שרשרת עם תליון "חי" – מזכרת מהשיר ששרה עפרה חזה המנוחה והגיע למקום השני בתחרות. כהצדעה לאירוויזיון המתקיים בארץ, יש בחנויות של בדים ובאתר המותג גם כרית עם רקמת פלאפל, וכרית עם רקמת כיכר דיזנגוף. מחיר הכריות: 219-249 שקלים.

סווטשצילום: ז'אן לה ריי


 
ובביתן 24 בנמל תל אביב תוצג במשך שבועיים (החל ב-3.5), תערוכה שהכניסה אליה ללא תשלום, עם צילומים, איורים, בגדים ושירים של הזמרת דנה אינטרנשיונל כולל קליפים של שיריה וקטעי וידיאו בשיתוף הטלוויזיה החינוכית ותאגיד השידור כאן.