עשרה ניסים נעשו לאבותינו  ולנו מתש"ח ועד היום.

נס תעצומות הרוח ,שבעזרתו התגברו המנהיגים על כל רכי הלבב והמפריעים והמלעיזים מבית ומחוץ, והשכילו להכריז בזמן הנכון ובמקום הנכון על תקומת ישראל.

נס פעולתו של אלוקי מערכות ישראל, שנתן את התבונה והדעת (וגם הרבה מזל) לחיילי ישראל לנצח את כל חורשי רעתם

נס המורא והפחד שנפל, כמעט בשוגג ובלי משים, על יושבי הארץ, שסירבו לכל פשרה והסכם שהיה מותיר בידיהם את רוב הארץ ומסכן את קיום המדינה, נסו מפני צבאות ישראל והותירו ארץ גדולה, טובה ורחבה לעולים מארבע קצוות.

 נס היוזמה והפיתוח שהביא  להפיכתה של ארץ עניה ונחשלת למעצמה כלכלית פורחת

נס האחדות, שלמרות מקרים קשים מאוד אך בודדים, שמר  ושומר על כך שיד איש לא תהיה באחיו,  למרות כל המחלוקות ולמרות כל מעצימי הריב והמדון.

נס התורה, שקמה מתוך החורבות הפיזיות והרוחניות של חורבן גלויות וחילון והשכלה, והלכה והתעצמה וחזרה להיות  נלמדת ומושמעת בכל קרן רחוב ובכל פינה, בכמות ובאיכות חסרת תקדים.

נס תככיהם ותחבולותיהם של שרי אומות העולם, שבסופו של דבר, גם אם בצורה מוזרה ומשונה סייעו לדברים להסתדר לצד ישראל, מימות הנשק ששלח סטלין הצורר בתש"ח ועד מדיניותו של היושב בבית הלבן בתשע"ט.

נס הארץ הפורחת, שחיכתה עטוית קוץ ודרדר וביצות, והפכה שוב לארץ זבת חלב ודבש ועגבניות שרי.

נס התרבות המתפתחת, שעם כל הקשיים והטעויות שהיו ויהיו,  שילבה מזרח עם מערב, פיוט ממדבריות ערב  עם ניגון מערבות אוקרינה, מאכל מהרי אתיופיה עם שניצל וינאי ,ויצרה מגוון נדיר ביופיו של טעם וריח וסגנונות למידה ומסורות מקצווי עולם.

ומעל הכל-  "לעמי ישראל כי קרבו לבא"- עם סיומה של מלחמת העולם הראשונה היו בארץ כשישים אלף יהודים דלים ומסכנים, בהקמת המדינה מנה הישוב היהודי כשש מאות ריבוא כיוצאי מצרים, ובפרוס יום העצמאות הע"א  גדל המספר פי עשרת מונים ויותר, וכמעט שבעה מליון יהודים, ככל הנראה, רוב יהודי העולם, מתגוררים בארץ הקודש.

ואבל, וחבל, והרי, ועוד ארוכה הדרך ורבה העשייה

אבל אי אפשר להעפיל לפסגות חדשות ולהתקדם למקומות הרבים שאליהם עוד יש לשאוף מבלי להודות על היש.

ונאמר לפניו שירה חדשה.  

 

ד"ר לונדין מכללת אורות וישיבת דרכי נעם