הרב ישראל גולדשטיין, שנפגע מירי בבית הכנסת בקליפורניה, התראיין היום (א') לתקשורת האמריקנית וסיפר על רגעים הקשיים שחוו בני הקהחלה היהודית במתקפת הטרור, ואיך הם מתכננים להתמודד מול האנטישמיות הגואה. 

בראיון ל- Todayסיפר הרב גולדשטיין כי בעיצומה של הדרשה לחג הפסח בבית הכנסת של בית חב"ד בפאווי, הוא שמע רעשים חזקים בבית הכנסת. "חשבתי ששולחן נפל", אמר. "הסתובבתי ולפתע עמדתי מול הרוצח הזה, הטרוריסט הזה".

"הוא החזיק רובה. ברגע שהוא עמד מולי הוא התחיל לירות לעברי", סיפר גולדשטיין, שמתאושש מניתוח בבית החולים. גולדשטיין הרים ידיים כדי להגן על עצמו. הוא איבד אצבע בירי בבית הכנסת. הוא סיפר שאינו זוכר את היורה ג'ון ארנסט מדבר בזמן הטבח.

"הוא המשיך לירות והרג את לוריי קיי על המקום", סיפר גולדשטיין. קיי, אישה בת 60, נרצחה בירי. גולדשטיין ספד לה ואמר שהוא "שבור" מהמוות שלה. לפי חלק מהדיווחים קיי ניסתה להציל את גולדשטיין והגנה עליו בגופה. הרב אמר שהיא הייתה "חלוצה" ואחת ממייסדות בית הכנסת

גולדשטיין סיפר שלמרות הפציעה, אחרי שהיורה נעצר הוא המשיך את הדרשה מחוץ לבית הכנסת - כשהוא ושאר המתפללים ממתינים לצוותי החירום. בראיון היום הבהיר גולדשטיין שהטרור לא יפחיד את יהודי ארה"ב.

"הטרור לא ינצח", אמר הרב. "לפני 70 שנה, בזמן השואה, ירו בנו ככה. אני רוצה שאחינו האמריקאים ידעו שלא ניתן לזה לקרות כאן. לא כאן בסן דייגו, לא כאן בפאווי, לא כאן בארה"ב". גולדשטיין הוסיף שהירי צריך להיות תמרור אזהרה לממשל האמריקני. "הממשלה שלנו צריכה לתת עדיפות גבוהה לאבטחה בבתי התפילה".