אמירה קצת כואבת שאנחנו שומעים סביבנו היא - שבחודש זה של פסח, זוגות לא באים לטיפול וסדנאות כדי לפתור  בעיות, כי הם עסוקים בלייצר אותם, בלטפח את הפערים והבעיות. האבק שכיסה את הבית מתעופף ומכסה על הקשר, החמץ שמוציאים מהחורים והסדקים מחמיץ פרצופים וחוסם לבבות אוהבים.

שטיפה וציחצוח של כלים, סותמים צינורות של שפע שאמורים לזרום בהם אור אהבה. ואיפה ההתנקות? איפה החירות? איפה הפריחה הססגונית של הזוגיות שיכולה להשתקף בימים אלו גם בתוך הקשר ולא רק בשדות? סכנת ה"עסק בית משותף" שיתקתק כמו מפעל מוצלח כשר ומשגשג, מרחף ומאיים בימים אלו מעל משכן האהבה הזוגי. 

האמת היא, שאני חייבת להודות. לי אישית יש טראומה מתקופת פסח. אצלנו התקופה התחילה בט"ו בשבט, ואני זוכרת את עצמי כילדה, אבודה, מתוסכלת ומתחמקת אל מול כל המשימות והמתח שהיו סביבי. וככל שהתבגרתי והבנתי שימים אלו הם ימים של חירות, פריחה, גאולה, למידה, הבנתי שעלי לצאת למסע מחודש של גילוי של פסח עבורי ברמה האישית, זוגית ומשפחתית.

במסע שלי לגילוי החרות גיליתי שהחוש המאיר בחודש ניסן, על פי ספר היצירה המיוחס לאברהם אבינו הינו חוש הדיבור. כנראה שדיבור הוא הכלי המרכזי של גאולת החודש הזה. אז התחלנו לדבר - לדבר על מהו פסח עבורנו? מה האיכויות שיש בו? מהם המסרים של פסח? מהי עבורנו תחושה של חירות? איפה ומתי אנחנו במייצרים? ניסינו להקשיב אל המצוות המזמינות למצות את הרגעים במצות כשרות של חי רגעים, ולהחמצות שאנחנו חווים כשאנחנו רק מתקתקים את החיים ולא באמת נפגשים. 

דיברנו על החבל הדק שבין עבדות לחירות- שלפעמים ההבדל הוא רק הגישה, המילה, הנימה, האווירה. דיברנו על חלומות של פסח, סדר ובכלל אביב אחר. וכמו הרבה חלומות- המחשבה של חודש האביב כחודש של חירות, של טבע, של חופש היה נראה לי רחוק ולא הגיוני אל מול הדפוסים וההרגלים איתם גדלתי ואותם הבאתי ממחוזות ילדותי.

אבל היום אני כבר יודעת ש דבר על חלומות זהו צעד מאוד משמעותי בהגשמתם. ביציאה מהישרדות להגשמה. בשבילי חלום אף פעם איננו רק יעד, הוא תנועת חיים מדוברת של חיות וחירות. כיום- האביב, הפסח והסדר שלנו נראים אחרת-  מלאים בטבע, חופש, התנקות וחירות. כבר יותר מעשור אנחנו יוצאים לטיול חירות קדם פסח של כשבוע, וזו השנה השניה שאת ליל הסדר עצמו נערוך בטבע עם מלא משחקים, שיתופים ודיבורים.

ונזכרת איך חוש הדיבור של ניסן ממש נוציא אותנו מעבדות לחירות. מהישרדות לחלומות. מניקוי בית שמעמיס על הקשר  לתקשורת ושותפות - לכן את הנתינה שלנו לזוגות אנחנו ממקדים בחודש הזה, לקראת פה-סח בחוש הדיבור, בקורס אינטרנטי מושקע במיוחד של "מסע זוגי מעורר אהבה"  שבדיוק השבוע במבצע. אז אם תרצו לקבל מאיתנו פרטים על מסע זה- ואיתם דייט זוגי מיוחד של הכנה זוגית לליל הסדר, כתבו לנו במייל ונשלח לכם בשמחה.

 

לטורים קודמים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.