הבית היהודי בראשותו של נפתלי בנט אימצה בשעתו את הסיסמה, "משהו חדש מתחיל" (מתוך שירו של דני רובס). בבחירות 2019 למפלגה החדשה, של בכירי הבית היהודי הפורשים ניתן השם "הימין החדש". בבוקר זה, כמה שעות לאחר שתמונת הבחירות מתחילה להתבהר, נראה כי דווקא הציבור הדתי-לאומי מעדיף לבחור במפלגה שורשית נוסטלגית וישנה ולא במפלגה פרסונלית, אופנתית וחדשה. 

החלוקה הייתה ברורה. הזרם השמרני בציונות הדתית, יש שיקראו להם "החרד"לניקים" בחרו באיחוד מפלגות הימין, הזרם הליברלי, יש שיקראו להם "הלייטים" בחרו ברפורמה המפלגתית של איילת שקד ונפתלי בנט. אין ספק שבפיצול בקרב הציונות הדתית, בין רבני צוהר לרבני הר המור, בין עתניאל לבין עצמונה, בין גבעת שמואל לבין קדומים - החרד"לים ניצחו את הלייטים. הציונות הדתית הצביע לשמרנות ולא לחדשנות.

מה החידוש פה בדיוק?

"אנחנו מחברים בין חילונים לדתיים. בצבא לא בדקנו למי יש כיפה מתחת לקסדה", כך אמר יו"ר הימין החדש בכמה ראיונות שקיים במערכת הבחירות. אבל גם במפלגת הליכוד יש חיבור בין חילונים, מסורתיים ודתיים. בליכוד נמצאים אנשים כמו; יולי אדלשטיין, ציפי חוטובלי, זאב אלקין, שלמה קרעי, ועמית הלוי. שלא לדבר על ראשי המועצות, יוסי דגן וישראל גנץ. גם מפלגת הליכוד מחברת בין דתיים לחילוניים. הציבור הוכיח בבחירות שהוא לא קונה את הסיפור המחבר של המפלגה החדשה.

נתונים

אלונה ברקת הגיעה למפלגת הימין החדש על מנת להביא את קולות המסורתיים, הפריפריאלים. דרך אגב, אותם קולות שאלי אוחנה היה אמור להביא למפלגה במערכת הבחירות הקודמת. סופו של אלי אוחנה בבית היהודי זכור היטב. בבית היהודי התנגדו ואולי זו אחת הסיבות לפרישה של בנט ושקד למפלגה חדשה. על מנת להביא קולות נוספים לציונות הדתית. בפועל, הפריפריה נשארה נאמנה לליכוד. לא רק, אלא שבערים מסוימות, איחוד מפלגות הימין הוא זה שניצח את הימין החדש והמאחד של בנט-שקד-ברקת. 

בערים המרכזיות, כמו פתח תקווה, רעננה וגבעת שמואל, כן הצליחו בימין החדש להיאבק באיחוד מפלגות הימין החרד"לי. אולם, הניצחון לא היה מובהק כמו שציפו בימין החדש. גם בהתנחלויות, המפלגה הוותיקה ניצחה את המפלגה הרעננה.

הפריפריה

בבאר שבע: הליכוד קיבל 43%, לעומת 4.3% לימין החדש. כאשר גם כחול לבן, גם ש"ס וגם ישראל ביתנו עוקפות את מפלגתם של ברקת-שקד-בנט.

נתיבות: הליכוד 32%, איחוד מפלגות הימין 4.9%,הימין החדש 2.8%

קריית שמונה: 49% הליכוד, 3.4% איחוד מפלגות הימין, זהות 3.3%, הימין החדש 2.7%

ערים 

גבעת שמואל: הליכוד 25%, הימין החדש 17%, ואיחוד מפלגות הימין עם 14%. 

פתח תקווה: הליכוד 32%, איחוד מפלגות הימין 6%, 4.7% הימין החדש

חיפה: הליכוד 28%, הימין החדש 2.3%, איחוד מפלגות הימין 2.1%

תל אביב: הליכוד 19%, זהות 2%, הימין החדש 2%, איחוד מפלגות הימין 1.1%

רעננה: הליכוד 23%, הימין החדש 6.7%, איחוד מפלגות הימין 4%

התנחלויות

אלקנה: איחוד מפלגות הימין 41%, הימין החדש 30%, הליכוד 18%

בית אל: איחוד מפלגות הימין 71%, הליכוד 11%, הימין החדש 9%

עפרה: איחוד מפלגות הימין 38%, הימין החדש 34%, הליכוד 16%

עוד לא אבדה התקווה

התקווה של השרים איילת שקד ונפתלי בנט כעת היא המעטפות הכפולות, 270 אלף קולות, ובנוסף קולות החיילים, 180 אלף קולות. לימין החדש חסרים 13 אלף קולות כדי לעבור את אחוז החסימה להיכנס לכנסת הבאה ובתקווה לממשלה של נתניהו. אך ככל הנראה, ללא תיק הביטחון לבנט, וללא תיק המשפטים לשקד. הימין ניצח, החדש הפסיד.