במפלגת כחול לבן החלו לאחרונה להילחם על קולם של אנשי הציונות הדתית בתקווה שגם הם יהוו חלק מהמהפך השלטוני שהם כל כך מייחלים לו. אך אם תשאלו את מועמד המפלגה ואיש ההתיישבות בגוש עציון, משה (קינלי) טור פז, לא מדובר רק בחיזורים על רקע הבחירות

רוב הציבור הדתי לאומי משתייך לימין, למה שהוא יבחר במפלגה שהוא לא בדיוק יודע מה המצע המדיני שלה?

"בציונות הדתית יש מבוכה גדולה", מנתח טור פז בראיון לחדשות כיפה, "הרבה מאוד לא יודעים למי להצביע. הפיצולים בימין הדתי קרעו את הציבור מבפנים. לרבים קשה להצביע למפלגה שיש בה כהניסטים. ולעומת זאת, רבים לא השתכנעו מנפתלי בנט ואיילת שקד. לכן, חלק גדול מהציבור מאס במפלגות נישה ופניו למפלגות הגדולות. ומי שנשאר זה הליכוד וכחול לבן".

לדבריו, "ברשימה שלנו רואים את כל המועמדים הדתיים ולצדם הרבה מאוד מסורתיים ואיכות האנשים מרשימה את הציבור ובמיוחד מרשים המסר המחבר שהמפלגה משדרת. כשהם רואים אנשים כמוני וכמו יועז הנדל ובוגי יעלון הם הרבה יותר רגועים שמכאן לא תצא בשורה לרעת ההתיישבות. אבל הבחירות האלה הן לא על התחום המדיני אלא על רווחת התושבים והקשיים שיש לכל האזרחים, גם לאלה שמתגוררים בגוש עציון. בנוסף יש לנו הרבה מאוד ביטחוניסטים שמשרים על הציבור תחושת רוגע שההגה בידיים הנכונות".

משה 'קינלי' טור-פזצילום: באדיבות המצולם

אבל למרות מה שאתה אומר רבים מהמועמדים הדתיים, לפחות ברשימה של יאיר לפיד, נדחקו למקומות לא ריאליים

"זה נכון שרק אלעזר שטרן נמצא מטעם יש עתיד במקום מכובד והשאר מאחור, אבל חשוב להביט על רשימת כחול לבן ושם יש לא מעט מועמדים מהציונות הדתית לרבות אחד כמו יועז הנדל. החיבור בין המפלגות חיזקה את החיבור לציונות הדתית".

אולי אתם נזכרים בציונות הדתית רק לפני הבחירות?

"יותר מרבע מרשימת כחול לבן הילדים שלהם לומדים במוסדות דתיים. אני מודע לתדמית של יאיר לפיד אבל מהיכרותי עמו זה לא נאמן למציאות. הוא אדם שמחובר למסורת וכמוהו גם בני גנץ, יעלון ואשכנזי שלא לדבר על הכוורת שלהם שמכילה את חילי טרופר והוד בצר. המפלגה מלאה בגווני הציונות הדתית".

אתה יכול לומר למצביע הדתי הממוצע שהמפלגה שלך תדע לשמור על הערכים שבהם הוא מאמין כמו למשל בנושאי ההתיישבות ודת ומדינה?

"כן בהחלט. כחול לבן לא עושה מחווה לציבור הדתי לאומי. החיבור הזה הוא חלק מדרכם של מנהיגי המפלגה. יש לכולם כבוד למסורת ולערכים הנוספים שחשובים לציונות הדתית והם ידאגו גם לשמור עליהם".