בעקבות חשש כי מצביעי הימין נמצאים באופוריה ולא ייצאו להצביע מחר ביום הבוחר, כמה ראשי מועצות ביחד עם השר אופיר אקוניס קיימו כנס חירום. המטרה: להוציא מתנדבים מהשומרון שיוציאו כמה שיותר מצביעים מהמחנה הלאומי להצביע. 

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון קיים כינוס חירום יחד עם שר המדע והחלל ח"כ אופיר אקוניס, ראש מועצה אזורית בנימין ישראל גנץ, סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון ועשרות יו"רים ומנהיגים של יישובי השומרון זאת כחלק מהפעילות המשותפת עם מטה "זזים ימינה" של מפלגת הליכוד. 

דגן אמר לנוכחים: "מערכת הבחירות הזו בדיוק הפוכה מהבחירות של 2015. אם בזמנו הימין היה בהיסטריה והשמאל היה באופוריה, היום זה בדיוק הפוך. עקב הסקרים האחרונים שב"ה נראים טוב, הימין נכנס לאופוריה והשמאל נכנס להיסטריה וזו בדיוק הבעיה, כי גם אם בסקרים יש לנו יתרון, יש לנו 2 בעיות. אחת: מספיק מפלגה אחת או שתיים שלא יעברו את אחוז החסימה והתוצאה היא שיש רוב לשמאל, דבר שני אם חס וחלילה האווירה הטובה שיש בימין שהימין בטוח מנצח גורמת שאנשים נשארים בבית והאווירה של היסטריה והפאניקה של השמאל גורמת שכולם מגיעים להצביע, השמאל עולה לשלטון. אנחנו עלולים לקבל את 92, ואוסלו 2 ועקירת ישובים בלי ששמנו לב". 

שר המדע אופיר אקוניס: "אנחנו כרגע בהפסד. המחקר האחרון שעשינו הגיע אלינו אתמול בצהרים, אין יותר וויכוח אם בונים 500 יחידות דיור או 50 בהתיישבות, יש וויכוח איך עוצרים את הנסיגה שתביא ממשלת השמאל, זה לא קמפיין גוועלד זה גוועלד. 

יש איזו אדישות כזו, בגלל סקרים שאומרים שהמחנה  הלאומי בוודאות מרכיב ממשלה. נכון לערב זה: *"בוודאות לא מרכיב", כמו שאמרתי לאחד המתיישבים ביו"ש לפני כמה ימים, במקרה שלך זו לא אמירה פרוזאית: "המלחמה על הבית". אלא זו המלחמה על הבית כפשוטו. על הסלון ועל המטבח ועל חדרי הילדים ולא תהיה להם שום בעיה לפנות והם גם אומרים את זה ביושר". 

ישראל גנץ ראש מועצת בנימין הגיע גם הוא לכינוס והבהיר יחד עם דגן כי הם עובדים על הנושא הזה יחד באופו הדוק, וכי הם מתואמים ביניהם. גנץ אמר במקום: "אני ויוסי התלבטנו רבות אם לסייע הפעם, על אף הביקורת הרבה שיש' לנו על הממשלה הזו, והחלטנו שנלך על זה. מכיוון שאין לנו את הפריבילגיה לקחת את הסיכון שהממשלה הזו תיפול". 

על פי ההחלטה שהתקבלה תושבי השומרון יפשטו על העיר אשדוד ויעברו בית בית בשכונות שמראש סומנו כשכונות לאומיות יותר ויסייעו לאנשים להגיע לקלפיות במטרה למנוע מצב של ממשלת שמאל ועקירת ישובים