יו״ר האיחוד הלאומי ובכיר רשימת ״איחוד מפלגות הימין״ בצלאל סמוטריץ׳, אמר בצאתו מהדיון בבג"צ על קידום איתמר בן גביר למקום החמישי היום (ד') אחרי הצהריים, כי הוא מקווה שאכן יעשה צדק: ״תפקידו של בית המשפט הזה לא לקבוע את עולם הערבים של החברה, לא להתערב בדברי חקיקה של הכנסת ולא לנהל את ענייני המדינה. תפקידו של בית המשפט הזה הוא כן לעשות צדק - זאת בדיוק המשמעות של המונח ״סעד מן הצדק״.

כזכור, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה את הבקשה לקדם את בן גביר למקום החמישי ברשימה, במקומו של מיכאל בן ארי שנפסל. בתשובתו נימק מלצר את החלטתו: "חוששני שאין בידי להיעתר לבקשה, שכן לא איתרתי כל מקור סמכות בדין המקנה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת לערוך שינויים ברשימות המועמדים לאחר שאלה הוגשו ואושרו כדין". 

לדברי סמוטריץ׳: ״כאשר המנגנון המשפטי מייצר עוול בקצה, ואין דוגמא קלאסית יותר מעוול מהמקרה הזה. מקרה בו לאחר שבן ארי נפסל ועוצמה יהודית לא יוכלו להשלים את נציגיהם בהתאם להסכם שנחתם בין המפלגות, זאת בדיוק הדוגמא שבה בית המשפט אמור לתת לנו סעד מן הצדק. 

סמוטריץ הוסיף ואמר כי ״במקרה הזה החוק הוא שותק ואין שום התייחסות בחוק למה עושים במידה וועדת הבחירות מאשרת מועמד ובית המשפט פוסל אותו. יש לקונה בחוק והדבר הנכון כאשר יש לקונה הוא להשלים אותה על פי הצדק והמוסר. אחרי העוול הגדול שבית המשפט הזה עשה בפסילה של בן ארי, המינימום של המינימום זה  לעשות קצת צדק ולאפשר לנו לתקן את הרשימה.״