העיתונאי קלמן ליבסקינד תקף הבוקר (ו'), בטורו השבועי בעיתון מעריב, את מערכת המשפט והצהיר בעקבות הביקורת לאיזו מפלגה הוא מתכוון להצביע בבחירות הקרובות. במקביל, גם חנוך דאום חשף למי יתן את קולו.

העיתונאי הבכיר, שמגיש בין היתר תכנית רדיו וטלוויזיה בתאגיד השידור הציבורי 'כאן', תקף בטורו השבועי בעיתון את התנהלות שופטי בית המשפע העליון בפסילת מיכאל בן ארי מלהתמודד לכנסת, לעומת הכשרת ריצתם של עופר כסיף ממפלגת חד"ש ומפלגת בל"ד, זאת למרות ההחלטות ההפוכות שקיבלה ועדת הבחירות.

בטורו הודה ליבסקינד כי חלק מהתבטאויותיו של בן ארי גרמו לו "כאבי בטן", אך לצד זה פרסם שורת ציטוטים חריפים של כסיף, וכן חברי כנסת ערבים מהעבר, ותהה מדוע השופטים מחילים את "חוקי המשחק" בצורה כל כך שונה שמפלה בין הצדדים לטובת הנציגים הערבים בכנסת. לטענתו, הפסיקה האחרונה מלמדת כי התנהלות השופטים לא מתבססת על שיקולים משפטיים ומקצועיים, אלא על תפיסות עולם פוליטיות.

לסיום, על רקע טענותיו לבית המשפט, חשף לאיזו מפלגה יצביע בבחירות האחרונות: "מה עושים עם מערכת המשפט הפוליטית הזו? אפשר לדפוק את הראש בקיר. אפשר לצעוק מעצבים. אפשר לעמוד עם שלט מול ביתה של הנשיאה אסתר חיות. כל הדרכים הללו לגיטימיות. אני בחרתי בדרך שנראית לי, בנסיבות הללו, המעשה האזרחי הכי טוב שאני יכול לעשות. שופטי בית המשפט העליון ביקשו באופן מפלה לפגוע ברשימה המאוחדת של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית? אני אתן להם את קולי!".

 בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לעומת ליבסקינד, חנוך דאום, שהיה מזוהה בעבר עם תומכי נתניהו והליכוד, חשף כי בבחירות הקרובות יתמוך בימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד.

בטורו השבועי בידיעות אחרונות כתב דאום כי דווקא מורשתו של אביו המנוח, שהיה רב בציונות הדתית, הובילה אותו לא לתמוך באיחוד מפלגות הימין שלדבריו מתמקדת ביעדים צרים לעומת שקד ובנט שמקדמים השקפת עולם כללית יותר.