בעקבות הפיגוע שהתרחש לפני שעה קלה באזור אריאל, אמר יו''ר מועצת יש''ע חננאל דורני:"בכל פעם שמתחילים לדבר על תכניות מדיניות אנו רואים איך הטרור עולה".

"עלינו לזכור כי מי שמסית באופן מתמשך, משלם משכורות למחבלים ומאדיר אותם היא הרשות הפלסטינית", דורני הוסיף", "הם מלבים את אש השנאה וגורמים להוצאת פיגועים רצחניים. מי שחושב שפיגועים והרג ימנעו מאיתנו להפסיק לבנות ולצמוח טועה! ההיפך הוא הנכון - לא נעצור, נמשיך לבנות, לגדול ולהתפתח". 

דורני הוסיף: "אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחות ההרוגים ומאחלים רפואה שלמה לפצועים. אנו סמוכים ובטוחים כי חיילי צה''ל וכוחות הביטחון יעשו את המוטל עליהם ויבטיחו את השקט ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

בפיגוע המשולב בשומרון שארע הבוקר (א') נרצח אדם אחד ועוד שניים פצועים קשה אחד במצב אנוש והשני במצב מודגר באורח קשה

מחקירת ראשונית של האירוע עולה כי המחבל דקר חייל בצומת אריאל וחטף את נשקו. סמוך לשם פגש את אזרח זר וירה עליו, ולאחר מכן גנב את רכבו. המחבל נסע לכיוון תל אביב בכיש 5 ובצומת גיתי אבישר ירה על צעיר נוסף. בהמשך נטש את הרכב. כרגע לא ברור אם היה מחבל אחד או יותר, צה"ל מבצע מרדף באזור ברוקין. במסגרת המצוד אחר המחבל, צה"ל סוגר את הכניסות לכפרים שנמצאים באזור הפיגוע: כיפל חארס, ג'מאעין ודיר איסתיא.