ז' אדר מצוין בעולם היהודי כיום פטירתו של משה רבנו, וברבות השנים הפך, בעקבות הכרזת הרבנות הראשית גם ליום הזיכרון לחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. מאחר ובמרבית בתי הכנסת הנושא לא תמיד מקבל מקום מרכזי, החליטו במועצה המקומית אפרת לציין את היום, שיחול ביום חמישי הקרוב

רב המועצה המקומית אפרת, הרב שלמה ריסקין וחבר לשכת הרבנות, הרב שמעון גולן, החליטו לצקת ליום זה תוכן שיקבל ביטוי בבתי הכנסת במועצה באמצעות קריאת "אל מלא ורחמים" ובהזכרת שמות 173 החללים שמקום קבורתם לא נודע.

עודד רביביצילום: דוברות המועצה המקומית אפרת

במהלך התפילה יחולק דף עליו ובו רשימת החללים כשהאחרון שבהם הוא אורון שאול הי"ד שנפל בזמן מבצע צוק איתן לפני קרוב לחמש שנים. "התרגשתי  מהיוזמה שמבקשת לצקת תוכן ומודעות ליום הקדוש הזה", אמר ראש המועצה, עודד רביבי, שחלק מהחללים נפלו במערכה על גוש עציון, "אני מקווה שבבתי הכנסת כולם כמו גם במערכת החינוך ימצאו את הדרך להביא את משמעות היום למודעות. זה חוב של החברה הישראלית לכבד את זכר אלה שאין להם אפילו תאריך בו מציינים את נפילתם".

נוסח התפילה:
אֵל מָלֵא רַחֲמִים שׁוֹכֵן בַּמְּרוֹמִים, הַמְצֵא מְנוּחָה נְכוֹנָה עַל כַּנְפֵי הַשְּׁכִינָה, בְּמַעֲלוֹת קְדוֹשִׁים, טְהוֹרִים וְגִבּוֹרִים, כְּזֹהַר הָרָקִיעַ מַזְהִירִים. לְנִשְׁמוֹת חַיָּלֵי צְבָא הֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל וּזְרוֹעוֹת הַבִּטָחוֹן, שֶׁנָּפְלוּ בְּמִלְחֲמוֹת יִשְׂרָאֵל, בִּפְעוּלוֹת הֲגַנָּה, תַּגְמוּל וּבִטָּחוֹן, בְּעֵת מִלּוּי תַּפְקִידָם, וּבְעֵת שֵירוּתָם, וּמְקוֹם קְבוּרָתָם לֹא נוֹדָע, בַּעֲבוּר שֶׁאָנוּ מִתְפַּלְלִים לְעִלּוּי נִשְׁמוֹתֵיהֶם.

לָכֵן בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵם בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים וְיִצְרוֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתָם. אֲדֹנָי הוּא נַחֲלָתָם. בְּגַן עֵדֶן תְּהֵא מְנוּחָתָם, וְיָנוּחוּ בְּשָׁלוֹם עַל מִשְׁכָּבָם וְיַעַמְדוּ לְגוֹרָלָם לְקֵץ הַיָּמִין וְנֹאמַר אָמֵן.

קראו את רשימת 173 החללים:
https://www.kipa.co.il/userFiles/files/06aabeef66e685ebf6504b2d90680219.pdf