סדרות פוליטיות הן ז'אנר שתפס תאוצה בשנים האחרונות, וקיבל נתח לא קטן על המסך שלנו. בין אם אתם מאלה שצופים בהן באדיקות באופן קבוע, ובין אם אתם מאלה שמעבירים הלאה עם השלט ברגע שיש ולו רמז לפוליטיקה - הבחירות הקרובות, הן סיבה מצוינת להתחיל לצפות בכמה מן הסדרות הפוליטיות היותר טובות ששודרו בשנים האחרונות.

 

בית הקלפים

אם חשבתם שאתם מודעים מספיק לכך שפוליטיקה היא משחק מלוכלך- חשבו שוב. הסדרה האמריקאית בכיכובו של קווין ספייסי, מלאה בתככים ומזימות מהסוג הגרוע ביותר, והכל כדי שפוליטיקאי שאפתן - פרנק אנדרווד אותו כאמור מגלם ספייסי, יוכל לממש את שאיפתו ולהפוך לנשיא ארצות הברית. בדרך הוא לא בוחל בשימוש בשום אמצעי, וגם מסביר לנו הצופים תוך שהוא שובר את הקיר הרביעי למה בחר דווקא בדרך הפעולה הזאת. לסדרה שש עונות והיא משודרת בנטפליקס.

בית הקלפיםצילום: צילום מסך

 

פמת"א

לעולם המשפט לא חסרות דרמות משל עצמו, וכשזה מגיע לתקופת בחירות גם שם הרוחות מתלהטות. רק לאחרונה חזינו בדרמה שהתרחשה סביב מינויי השופטים, ונדמה שזו הגיעה בתזמון מושלם עם עלייתה של פמת"א למסך. הסדרה מבית "כאן 11" , שפרקים מלאים שלה ניתן למצוא גם ביוטיוב, עוקבת אחרי מרסל בן דוד בגילומה של חן אמסלם –זגורי. מרסל היא פרקליטה שהגיעה מהעולם הקשוח אך הברור של המשטרה היישר אל פרקליטות מחוז תל אביב ואל הסודות שאופפים אותה, ומנסה להילחם במערכת ובשחיתויות שלה כנגד כל הסיכויים.

 

וויפ

מי שפחות מתחבר לדרמות כבדות ואפלות, עשוי אולי למצוא עניין ב"וויפ" - קומדיה פוליטית אמריקאית שמתחקה אחרי סלינה מאייר (ג'וליה לואי-דרייפוס הלא היא איליין מ"סיינפלד"), סנאטורית לשעבר ממרילנד, שמשתתפת בהתחלה במירוץ לנשיאות אך בהמשך כשסיכוייה לזכות הולכים ופוחתים היא חוברת למועמד אחר ממפלגתה והופכת לסגניתו. מאייר והצוות שמלווה אותה מתועדים בסדרה כשהם מנסים לזכות בהכרה עבור פועלם בוושינגטון, כשבדרך הם עושים כל טעות אפשרית. הסדרה עלתה לשידור ברשת HBO ב-2012.

ויפצילום: צילום מסך

 

 

שלטון הצללים

דרמה ישראלית נוספת שעלתה בזמן האחרון ומתמקדת בפוליטיקה, אלא שהפעם, דווקא במקום שכן היינו מצפים למצוא אותה: הכנסת. הסדרה הופקה עבור "הוט" בשיתוף עם היועץ האסטרטגי הידוע משה קלוגהפט, ועוקבת אחרי עולם אחורי הקלעים הסבוך של בית הנבחרים הישראלי. בין היתר, מככב בה אביב אלוש כדודי גרציאנו, צעיר השב לישראל אחרי שהייה בחו"ל ומגלה שאחיו ששימש כעוזר פרלמנטרי לחברת כנסת נהרג בתאונה מסתורית. גרציאנו מצליח בדרך לא דרך להפוך בעצמו לעוזר הפרלמנטרי של אותה חברת כנסת ונחשף לבלאגן, לדילים מאחורי הקלעים ולכיבויי השריפות עמם נדרשים העוזרים הפרלמנטרים להתמודד. נכון להיום לסדרה עונה 1 ו"הוט" נמצאת במגעים על מנת להפיק עונה שנייה.

 

 

שומר ראש

להיות פוליטיקאי, ועוד אחד בכיר, זה לעיתים קרובות עסק מסוכן למדי. עסק המצריך אבטחה אישית הולמת ואם זה נכון לגבי ישראל בוודאי שזה נכון גם לגבי בריטניה - אחת מהמדינות החזקות והמורכבות באירופה. כשמזכירת הפנים הבריטית השנויה במחלוקת ג'וליה מונטגיו מוצאת את עצמה מותקפת מכל עבר בשל דעותיה הפוליטיות מגויס דיוויד באד, חייל לשעבר בצבא הבריטי עם הפרעת דחק פוסט טראומתית לשמש כשומר הראש האישי שלה. גם במיני סדרה הבריטית הזאת נחשף העובד הזוטר לכאורה לקשרים ולתסבוכות המרכיבים את עולם הפוליטיקה, אלא שכאן מעורבים אף ארגוני טרור ותחושת סכנה מתמדת. הסדרה הפכה להיות אחת הסדרות הנצפות ביותר של הBBC ובהמשך נרכשה גם על ידי נטפליקס. לא מומלץ לבעלי לב חלש.

 

 

הממשלה

אם כבר יצאתם מגבולות הארץ והמולדת אל נבכי השפה האנגלית, שווה לכם לשקול צפייה גם בסדרה הזאת מבית היוצר של הערוץ הציבורי הדני. גם כוח נשי לא חסר בה, והשמועות אומרות שהממשלה הדנית לא כל כך שונה ממה שהולך אצלנו. בריג'יט ניבורג היא ראש של מפלגה בינונית שמכורח הנסיבות מוצאת את עצמה נדרשת להקים ממשלה, והיא האישה הראשונה בדנמרק שעושה זאת. גם פה הדרך למטרה רצופת כוונות טובות לצד ים מכשולים, אך משהו באיכות האירופית המהודקת גרם לכך שהסדרה הוכתרה כאחת הסדרות הפוליטיות הטובות של השנים האחרונות. בארץ היא שודרה בyes Oh  ולאחר מכן גם ב"כאן 11".