מנכ"ל הכפר השיקומי 'עלה נגב - נחלת ערן' אבי וורצמן נבחר להיות יו"ר החברה למתנ"סים החדש, ויכהן בו בהתנדבות במקביל לתפקידו כמנכ"ל 'עלה' נגב'. וורצמן מחליף את אביעד פרידמן לאחר שתי קדנציות. בתקופת כהונתו של פרידמן צמחו פי 3 היקף הפעילות והתקציב לקרוב למיליארד שקלים והחברה הפכה לזרוע ביצועית של משרד החינוך. שר החינוך בנט: "אביעד הוביל את החברה למתנ"סים למחוזות חדשים של עשייה והשפיע על מאות אלפי ילדים ובני נוער".

דירקטוריון החברה למתנ"סים הארצית, שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט בחרו יו"ר חדש לחברה למתנ"סים. יו״ר החברה למתנ״סים הארצית, אביעד פרידמן, מסיים את תפקידו בסוף פברואר לאחר כ-6 שנות כהונה ושתי קדנציות במהלכן כיהן בתפקיד בהתנדבות. ליו"ר החדש מונה אבי וורצמן וזאת בתום הליך שהחל עוד ב-2018, לאור בקשתו של פרידמן לאפשר תקופת חפיפה עם היו"ר החדש, במהלכה יכהן כדירקטור.

בהובלתו של פרידמן ובמשך שתי תקופות כהונתו, הגיעה החברה למתנ"סים הארצית להישגים יוצאי דופן. החברה השלימה תוכנית הבראה משמעותית, הושבח ההון האנושי בחברה הודות לתוכנית הכשרת מנהלים ייחודית, והיא הפכה לזרוע ביצועית מובילה של משרד החינוך המפעילה פרויקטים לאומיים חשובים כדוגמת חוג לכל ילד, תכנית קרב, תכנית הילה ותוכניות רבות נוספות. בתקופה זו נפתחו 58 מרכזים קהילתיים חדשים שנוספו ל-127 מרכזים קיימים, ומספר השלוחות צמח ליותר מ-800, היקף פעילותה ותקציב החברה צמחו פי 3 לקרוב למיליארד שקלים, הגירעון צומצם משמעותית ושופרה האיתנות הפיננסית של המרכזים הקהילתיים עצמם.

עם פרישתו של פרידמן מתפקיד היו"ר, בחר דירקטוריון החברה באבי וורצמן לכהן כיושב הראש החדש ובחירתו זכתה לאישורם ותמיכתם של שרי החינוך והאוצר. לוורצמן פעילות ציבורית ענפה בתחומי עשייתה של החברה למתנ"סים, והוא מכהן כדירקטור בחברה הממשלתית זה 3 שנים. וורצמן מביא איתו ניסיון עשיר, החל מכהונתו כסגן ראש עיריית באר שבע, דרך כהונתו כסגן שר החינוך ועד תפקידו בשנים האחרונות כמנכ״ל הכפר השיקומי ״עלה נגב- נחלת ערן" בצד כהונתו כדירקטור בארגון. בשנים האחרונות כמנכ"ל הכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן", ולצד האלוף במיל' ויו"ר הכפר דורון אלמוג, אחראי וורצמן על קידום הכפר, קידום הליכי הקמת בית החולים השיקומי הראשון בדרום והקמת יישוב חדש לטובת אנשי מקצועות הבריאות אשר יגיעו להתגורר במקום ולחזק את מערכת הבריאות בדרום הארץ. זאת לצד הבאת צמרת המדינה להיכרות עם אנשים עם מוגבלות, ולהובלת תוכנית "תיקון עולם" בקרב אלפי תלמידי מערכת החינוך ושינוי היחס לאדם עם מוגבלות בחברה הישראלית.

שר החינוך, נפתלי בנט: ״במהלך שש השנים האחרונות הפכה החברה למתנ״סים הארצית לגוף מוביל וחשוב בתחום החינוך הבלתי פורמאלי בישראל. ברצוני להודות ליו״ר היוצא, ידידי אביעד פרידמן, אשר היה לי לשותף אמת במימוש מדיניות המשרד במהלך כהונתי, נרתם לכל משימה ופעל מתוך תחושת שליחות יוצאת דופן. ביחד עם המנכ״ל, רז פרויליך, אביעד הוביל את החברה למחוזות חדשים של עשייה והשפיע על מאות אלפי ילדים ובני נוער ברחבי הארץ. ברצוני לברך את היו"ר הנכנס, אבי וורצמן, על שלקח על עצמו תפקיד שהוא שליחות חשובה מאין כמוה ולאחל לו הצלחה רבה. הוא האדם הנכון במקום הנכון״.

השר נפתלי בנטצילום: הדס פרוש פלאש 90

במכתב אותו כתב היום יו"ר החברה למתנ"סים הפורש, אביעד פרידמן לעובדים ציין "כשמוניתי לתפקיד, ללא הליך חפיפה מסודר, הבטחתי לעצמי שכשיגיע יומי להניח את המפתחות אנהג אחרת ואדאג להליך חפיפה מסודר וליווי לבא אחרי. הגיע הזמן לקיים הבטחה זו לטובת החברה למתנ"סים ולטובת החברה הישראלית. אני למדתי ועדיין לומד המון מהאנשים הטובים בארגון המצוין הזה ומאמין ביכולתם. אני יודע שממשיכי בתפקיד, אבי וורצמן, יצליח בעזרת יכולותיו הנפלאות והייחודיות להצעיד את החברה למתנ"סים לגבהים חדשים".

יו"ר החברה למתנ"סים הארצית הנכנס, אבי וורצמן: "אני מודה לשר החינוך על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי, להתמנות ליו"ר הארגון החברתי המשפיע בישראל. זאת לאחר 3 שנים בהן שירתי כדירקטור בתקופה של עשייה וצמיחה חסרת תקדים של החברה למתנ"סים בהובלת היו"ר הפורש, ידידי היקר אביעד פרידמן. לארגון ולעובדיו המחויבים יש השפעה עצומה על החברה האזרחית בישראל ובכוונתי להמשיך לפעול לקידום החינוך הבלתי פורמלי, שוויון הזדמנויות, צמצום פערים וחוסן קהילתי בכל האוכלוסיות והמגזרים ובכל הארץ, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות".