גליה תורן חן, יועצת הטיפוח והאיפור של חברת סקארה מציעה להתמקד בפלטות הנצנצים שהגיעו לסניפי הרשת בסדרה הנקראת "רוק סטאר". תוספת הברק תמקד את עיני המתבונן בצבעים ותחפה אולי, לדעתי לפחות, על תחפושת פחות ממושלמת. בכל פלטה (העולה כ-40 שקלים), יש שישה גוונים אופנתיים כמו כסף, זהב, כחול, ירוק, ורוד פוקסיה וסגול, או גוונים  עדינים כמו פנינה, ברונזה, חמרה, ובסיס בהיר. ואלה שלוש מן הטיפים שלה:

להצמדה יעילה של הנצנצים מורחים תחילה קרם לחות, פריימר או סרום. לאחר מכן מצמידים את הנצנצים (גליטרים) בעזרת מכחול או בעזרת כרית האצבע. ניתן לערבב מספר גווני נצנצים וליצור תמהיל ייחודי ואישי.

אחד הטרנדים היפים הוא "אייליינר נצנצים". יוצרים אותו בעזרת מריחת אייליינר נוזלי בקו הריסים העליון והצמדת הנצנצים אליו לפני שהוא מתייבש. הגליטרים יידבקו היטב לכל חומר נוזלי/ רטוב.
בסקארה יש גם ערכות מינראליות המכילות 15 גוונים, ועולות גם כן כ-40 שקלים, לאיפור פנים וציורי גוף על פני שטחים גדולים של העור. בכל ערכה סדרה מדורגת של גוונים בחום, ורוד וסגול. ב

וחרים בגוון הרצוי (או שיוצרים גוון חדש באמצעות ערבוב של כמה צבעים) ומאפרים את הפנים בעזרת מברשת או בעזרת ספוגית כשצריך למלא שטחים גדולים בצבע. הם ניתנים להסרה במסיר איפור או במים וסבון. 

צילום: סקארה

 

בבית הספר של רוית אסף, המוקדש ללמידת איפור מקצועי, אומרים שתחפושות הפורים בשנים האחרונות מבוססות על דמויות של תכניות טלוויזיה, משחקי מחשב וסרטים. בפורים 2019 התחפושת המדוברת ביותר היא של הדמויות בסדרת הטלוויזיה הספרדית של נטפליקס "בית הנייר", במיוחד של דמויות החוטפים. הדרך הקלה ביותר להתחפש לדמות כזו, היא ללבוש סרבל אדום ומסיכה המזכירה את פניו של הצייר הסוראליסט סלבדור דאלי הנמכרת כמעט בכל חנות תחפושות.

גם ברשת חנויות האופנה SELECT אומרים שהתחפושת הזו היא הלהיט התורן שלהם. מדובר בעצם בתחפושת של תחפושת, כי היא נלבשת בסדרה על ידי שודדים כדי להסוות עצמם. מוכרים בסניפי סלקט מדווחים שתחפושת דאלי נקנית בכל המידות, על ידי ילדים, גברים ונשים. היא כוללת אוברול כתום ומסיכה ומגיעה במידות סמול עד אקסרא לארג'. מחירה כ-80 שקלים.

צילום: בית הנייר


אצל רוית אסף למדתי משתי מאפרות דרכי איפור של תחפושת אינדיאניות ותחפושת ג'וקר. מדניאל ניניו אני מצטטת כמה רעיונות בסיסיים לתחפושת של אינדיאנית.

שלב ראשון
מורחים צלליות של אדום וזהב ואייליינר שחור.

שלב שני
מורחים ונקודות בין הגבות ומקשטים את אזור הלחיים והצוואר על ידי הדבקה של אבנים ונצנצים.

שלב שלישי
בעזרת מכחול רחב מציירים פס לבן לרוחב הפנים ואת הצוואר מורחים בצבע אדום. מדביקים אבנים קטנות לאורך הצוואר כמו שרשרת.

 

המאפרת לינוי דראב מלמדת איך מאפרים את תחפושת הג'וקר מסרטי בטמן. 

שלב ראשון
מורחים מייקאפ בגוון העור על כל הפנים. ועל העפעף צללית בצבע טורקיז בעין אחת וצללית בצבע אדום בעין השנייה.

שלב שני
בעזרת עיפרון שחור מציירים שני משולשים הפוכים מעל ומתחת לעין וממלאים את השטח בצללית שחורה.

שלב שלישי
מניחים שפתון אדום על חצי מהשפה העליונה וממשיכים את הצבע האדום בקו הנמשך לכיוון האוזן.


לאפר ולהסיר איפור נכון, למדתי גם מסיגל קדם, מהמרכז הרב תחומי ללימודי קוסמטיקה ברמת גן. איפור פורימי בין אם הוא על בסיס מים ובין אם על שמן, יימרח בצורה טובה יותר על עור פנים נקי ויבש. ותרו על קרם לחות בטרם האיפור.

אם בחרתם בתחפושת המצריכה מייק-אפ, מומלץ להעדיף תכשיר על בסיס מים כי אותו ניתן להסיר במים וסבון. איפור של ילדים קטנים מומלץ לשטוף בסבון תינוקות. אם מרחתם מייק-אפ על בסיס שמן, חפשו מסיר איפור דו-פאזי הידוע בזכות כושר המסה גבוה ויעילות בניקוי. 

בעלי עור רגיש מומלץ שיסירו את האיפור על ידי עיסוי קל עם חלב פנים ולאחר מכן עם צמר גפן מורטב במים וסחוט. אפשר להשלים את הניקוי עם מגבונים ייעודיים להסרת איפור. בשום מקרה אל תלכו לישון עם איפור או לאחר הסרה חלקית בלבד, זה מזיק לעור הפנים ועלול לגרור ליובש ופצעים. אחרי הסרת האיפור הזינו את העור בקרם לחות, כולל כשמדובר בפעוטים וילדים קטנים.