בין לבין, אחת לשבועיים אני ממש משוגעת. לפעמים קצת יותר. אבל אחת לשבועיים זה קבוע. אני חוזרת לצפת מיום וחצי בירושלים, נוחתת בבית לקבלת פני הילדים המתוקים ברבע לשלוש. ובארבע וחצי בבוקר למחרת יוצאת שוב לירושלים. זה משוגע.

למה אני לא נשארת לעוד צהריים של עבודה בבירה? למה להתאמץ לשוב הביתה, סך הכל לצהריים? 
אני רוצה לגלות לכם שחוץ מיום שלישי, אני בצהריים כל יום עם הילדים. אך ליום רביעי, פעם בשבועיים יש ניחוח אחר, יש עומק וקסם אחר שמתרחש דווקא שם. ולמה זה קורה דווקא ביום זה, ולא בכל יום של חול? במה שונים צהרי יום רביעי משני? בכלום. חוץ מזה שברביעי אני באה במיוחד מירושלים לצפת.

בגלל שאני באה במיוחד, אני יותר מכוונת, יותר פוגשת, יותר יושבת ורובצת איתם על הספה, יותר מסתכלת בעניים, משחקת, מקשיבה. כי באתי במיוחד. וגם הם - יודעים שבאתי במיוחד. אז הם יותר יושבים, יותר משתפים, יותר מתחבקים, משחקים, שואלים, צוחקים צוללים.

באחת הסדנאות השבוע, לאחר שצללנו ולמדנו על מפגשים זוגיים חוויתיים של אינטימיות וכיף שהם בסיס למיניות טובה, לתקשורת טובה, לקונפליקטים פתירים, לשותפות עמוקה, אמרה אחת המשתתפות: "אבל אין לנו זמן. היינו רוצים.. אם רק היה לנו זמן".

אז אני רוצה שנדבר רגע על הזמן המיוחד שאין אותו, ועל זמנים אשר מסתתרים בין לבין, שיש אותם לכולנו. ואני נזכרת, שלפני שבועיים הייתה לנו הזדמנות של זמן לא מתוכנן בין סדנת בוקר במכון פוע"ה,  וצהריים במרכז פסגה, לבין סדנת ערב ביישוב בשומרון. זיהינו את החלון שנפער, וחטפנו אותו לטובת מפגש זוגי של בין לבין.

הוא היה קצר. מה כבר נספיק? אבל טיילנו לנו כמו תיירים בשוק ובנחלאות. סתם בין לבין. והבין לבין הזה כל כך מתוק. כל כך איכותי ותמציתי. כשהוא קורה עם הילדים, עם האיש שלי וגם עם עצמי, יש תשומת לב מיוחדת שזמן מתוחם כזה מקבל. אם מזהים אותו בזמן ומתכווננים אליו..ואם לא נזהה את ההזדמנויות שבין לבין, אנחנו עלולים להמשיך להגיד לעצמנו לנצח שאין לנו זמן להיפגש, שלא הספקנו להתחבק, שלא יוצא לנו לבלות, שהלוואי שהיינו נפגשים יותר, וכשכבר נפגשים, הלוואי והיה כיף ומשמעותי..

וזמני איכות של בין לבין מחכים ומסתתרים ונגלים בכל מקום, בכל מערכת יחסים, בכל יום, בכל מחזוריות חודשית, אלו רגעים קטנים של התרחשויות גדולות. זמן - אף פעם אינו זמין, אך הוא תמיד מזמין. אז מה הזמנים שלכם לאהבה? איפה יש ביום שלכם בין לבין שזמין למחטף זוגי? איך כמה רגעי בין לבין יכולים להיות משמעותיים עבורכם? איזה זוגיות ואינטימיות מתגלה בניכם בזמנים לבין לבין תקופות המגע? מה יאפשר לכם לזהות ולמצות הזמנות והזדמנויות שכאלה כזוג?

אחד ה"בין לבנים" הגדולים שפעמים רבות מתפספס בחיי זוגיות, זה מה שכן יכול לקרות בזמנים שבין לבין תקופות המגע. ולזה צללנו והעמקנו לאחרונה ביצירת מסע זוגי וכלים מעשיים דווקא לימים  אלו המלאים בהזדמנויות זוגיות, אשר לרוב אינן מנוצלות ומתייחדות הנקרא "תקופת הנידודים (נידה) הזוגית". מוזמנים לפנות אלינו להצצה וטעימה ובינתיים- לכו לזהות רגעים של בין לבין המזמנים בניכם מפגשים.

 

 

לטורים קודמים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.