האנטישמיות מרימה ראש: כ-80 מצבות הושחתו בבית עלמין יהודי במזרח צרפת בצלבי קרס וכתובות אנטישמיות, כך מסרו היום (ג') הרשויות במדינה. באוקראינה, צלב קרס ענק הוצב בקניון בקייב. בעקבות האירועים האחרונים בעולם, השר יואב גלנט (הליכוד) קרא ליהודי צרפת לעלות ארצה: "מדינת ישראל היא בית לאומי מוגן ליהודי העולם. מגנה בתוקף את האנטישמיות בצרפת וקורא ליהודים - בואו הביתה, עלו לישראל".

הנזק לעשרות המצבות התגלה הבוקר בבית הקברות בעיירה קצנהיים שבחבל אלזס, בסמוך לגבול עם גרמניה. בנוסף, בעקבות ההשתלחות האנטישמית המילולית בפילוסוף היהודי-צרפתי אלן פינקלקראוט בשבת האחרונה בפריז על ידי מפגינים מתנועת "האפודים הצהובים", הערב תתקיים בפריז עצרת המונים נגד האנטישמיות.

בסקר שנערך בשנה החולפת ב-CNN, אשר עסק בהיקפיה של האנטישמיות באירופה, עולה כי אחד מתוך חמישה אירופאים מצדיק התנהגות אנטישמית. בשנת 2018 חלה עלייה של 74% בתקריות האנטישמיות בצרפת. בין אירועים אלה, תקיפת ילדים חובשי כיפה, חילול בתי קברות יהודיים, כתיבת המילה הגרמנית "יודן" (יהודי) על חלון ראווה של בית עסק יהודי, והשחתת תמונתה של הפוליטיקאית המנוחה וניצולת השואה, סימון וייל.

השר יואב גלנט קורא ליהודי צרפת לעלות ארצהצילום: פלאש 90

השר יואב גלנט הגיב לאירועים האחרונים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חילול הקברים בבית העלמין היהודי בצרפת מזכיר ימים אפלים בתולדות העם היהודי. בשבוע שעבר ביקרתי את הקהילה היהודית בפריז הנמצאת תחת מתקפה אנטישמית ובתהליך התבוללות. מדינת ישראל היא בית לאומי מוגן ליהודי העולם. מגנה בתוקף את האנטישמיות בצרפת וקורא ליהודים - בואו הביתה, עלו לישראל".

יעקב חגואל | ראש ממשלת צרפת צריך לגנות את האירוע ולטפל בתופעהצילום: פלאש 90, הדס פרוש

גם סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, אמר כי יש להיאבק בתופעה: "לאחרונה, אנחנו עדים להתגברות האירועים האנטישמיים ברחבי צרפת – הן באופיים והן בעוצמתם ותדירותם". בתוך כך, חגואל קורא לראש ממשלת צרפת להכריז על האנטישמיות כנגע ממאיר שיש להעבירו מהעולם בכל דרך אפשרית תוך מלחמת חורמה וטיפול במפגעים ובמסיתים האנטישמיים ביד קשה. "זהו הזמן להרים את הראש, לצאת להפגין ברחובות ולעמוד על זכותם של כלל היהודים לחיות בביטחון במקומות מגוריהם".