בלב העיר העתיקה והקסומה בצפת, מוקפת בהרים ונופים עוצרי נשימה, נמצאת "המכללה האקדמית צפת". המכללה מונה כ-2,670 סטודנטים מכל קשת החברה הישראלית, ומקנה תארים במספר חוגים: תואר ראשון ושני בסיעוד, ותארים ראשונים בפיזיותרפיה, רפואת חירום, מדעי המעבדה הרפואית, משפטים, עבודה סוציאלית (כולל תוכנית הסבה לאקדמאים), מדעי ההתנהגות, מערכות מידע קהילתיות, ספרות, אמנות ומוסיקה, מיסטיקה ורוחניות והמסלולים חינוך מיוחד, קרימינולוגיה ואכיפת החוק, כלכלה, ניהול ומשאבי אנוש, מדעי המדינה וסוציולוגיה בחוג הרב תחומי.

המיקום הייחודי, הופך את חוויית הלימודים בה ליוצאת מן הכלל. שכן, מדובר במיקום עם חשיבות אידיאולוגית, והסטודנטים המגיעים לעיר מחזקים את הפריפריה הגיאו-חברתית במדינת ישראל, אשר נאלצת להתמודד עם הגירה שלילית של צעירי המקום, ובכך תורמים לחיזוקה של העיר ולצמיחתה. כמו כן, הם נהנים מסביבה חברתית דתית, ומעשירה.

צילום: המכללה האקדמית צפת

סדר טו בשבט עם הרב ד"ר בניהו ברונר צילום: המכללה האקדמית צפת

 

סטודנטים אשר בוחרים להגשים את חזון העיר יכולים להצטרף לגרעין "תוצרת הארץ", אשר מעניק לכל סטודנט מלגה שנתית על סך 16,000 ש"ח, בתמורה למגורים בעיר, השתתפות בבניית גרעין התיישבותי קהילתי, והובלת מיזמים עירוניים העולים מצרכי השטח.

כמו כן, פועל  במכללה גרעין "אופקים למחר" הנותן מענה  לבני ובנות הציונות הדתית במכללה. בנוסף לגרעין ניתן לשלב את הלימודים האקדמיים עם לימודים תורניים בבית המדרש לבנים ומדרשה לבנות בראשם עומד הרב ד"ר בניהו ברונר.

לדברי יוחאי עזרא רכז הגרעין: "הגרעין מעניק  לסטודנטים הדתיים, מענה לכל הצרכים האישיים והכלליים שלהם. אנו יוצאים יחד לסיורים, הרצאות מעשירות, טיולים, וכמובן נהנים משבתות משותפות. בנוסף, החברות בגרעין מקנה מלגה של השתתפות בשכר הלימוד, והכי חשוב, הגרעין מגשים את השאיפה של הסטודנטים למעורבות הדדית, תרומה לקהילה וסביבה חמה ומשפחתית".

אם אתם רואים עצמכם משתייכים לקבוצה איכותית של חבר'ה צעירים ונמרצים, הרואים במקום הלימודים הרבה מעבר לנקודות זכות ומבחנים. אתם מוזמנים להגיע ליום הפתוח שלנו ב-7.3.19, ולהתרשם בעצמכם מסביבה אקדמית שהיא בית, ומהווי חברתי עשיר, שהוא חלק בלתי נפרד משגרת הלימודים. 

 

בואו להגשים את החלומות שלכם