מיד בתום כתבה בחדשות 13 על לוחמי גדוד נצח יהודה, אמרה מגישת המהדורה, אשרת קוטלר את המילים הבאות: "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים ומקבלים אותם ׳חיות אדם׳. זו התוצאה של הכיבוש".

הכתבה בחדשות 13 נעשתה בעקבות כתב אישום שהוגש נגד חמשת חיילי הגדוד. כתב האישום מפרט לפרטי פרטים כיצד התעללו הלוחמים בשני עצורים פלסטינים. על פי החשד, מדובר בשני פלסטינים שהיו מעורבים בפיגוע הקטלני שבו נרצחו שני הלוחמים סמ"ר יובֵל מור יוסף וסמ"ר יוסף כהן הי"ד, חבריהם של הלוחמים לפלוגה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הדברים של קוטלר נגד חיילי צה״ל ואמר: "אני גאה בחיילי צה״ל ואוהב אותם מאוד. דבריה של אושרת קוטלר ראויים לכל גינוי".

בימין החדש יפנו ליועמ"ש | יו"ר המפלגה, נפתלי בנטצילום: פלאש 90. הדס פרוש

גם יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בחשבון הטוויטר שלו על דבריה של המגישה ואמר: "אשרת יקרה, מבין שאת עדיין בונה על שיריון אצל אחמד טיבי".

במפלגת הימין החדש החליטו לפנות מחר (א׳) ליועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, בבקשה להעמידה לדין על פי סעיף 4 לחוק איסור לשון הרע. שר החינוך ויו״ר המפלגה, נפתלי בנט אמר: ״חיילי צה"ל מוסרים את נפשם כדי שכולנו, גם אושרת קוטלר, נוכל לישון בשקט. ״חיות אדם״ הם המחבלים שרוצחים ילדים במיטתם, נערה שהולכת לטיול או משפחה שלמה שנוסעת בכביש. חיילי צה"ל הם הילדים שלנו והעוצמה שלנו. דבריה של קוטלר הם פגיעה בשמם הטוב של חיילי צה״ל הגיבורים והוצאת דיבתם״.