בדיון שהתקיים היום (ב') בבג"ץ בעניין העתירה שהגישה הפעילה החרדית רות קוליאן באמצעות מרכז רקמן לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר אילן כנגד רשם המפלגות ומפלגת ש"ס התרחש תקדים. ש"ס הכריזה כי תקנונה אינו מפלה נשים וכי הן תוכלנה להתקבל למפלגה. העתירה הוגשה בדרישה לפסול מתקנון מפלגת ש"ס סעיף המנוע את קבלתן של נשים כחברות שוות במפלגה 

הכרזה זו באה בעקבות טענות העותרת כי לא יתכן שתקנון של מפלגה, שהיא חלק מהשלטון במדינת ישראל, חלק מבית המחוקקים, גוף הפועל בלב המרחב הציבורי, יכיל סעיף המפלה נשים בצורה בוטה ומשפילה. לא ניתן להצדיק פגיעה קשה כזו בזכויות יסוד של נשים, גם לא בשם הפלורליזם התרבותי או חופש ההתאגדות.

בקרוב ביחד? אריה דרעי ועדינה בר שלוםצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

העותרת טענה כי יש להורות על ביטול הסעיף המדיר בתקנון בהיותו נוגד את תקנת הציבור. וכי הימנעות מלפסול את הסעיף נותנת גושפנקא רשמית וממלכתית לתקנון הקובע שנשים אינן שוות זכויות ואך מפאת מינן אין ביכולתן להיות חברות מפלגה.

"יש לברך על כך כי המסר שמפלגת ש"ס בחרה להעביר היום בבג"ץ הוא מסר חזק נגד אפלייתן של נשים. בהינתן כי נקודת המוצא של המפלגה היא כי נשים יכולות לקחת חלק בפעילות המפלגתית אנו מקוות כי מועצת חכמי התורה תקבל החלטה היסטורית ותמנה אשה לרשימת המעומדים של המפלגה לכנסת כבר בבחירות הקרובות " אומרת עו"ד קרן הורוביץ, מנכל"ית מרכז רקמן  אשר ייצגה את הגב' קוליאן במשותף עם עו"ד שי זילברברג.