יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, הצליח לקומם עליו מפונים רבים מגוש קטיף, לאחר שדיבר בשבח תכנית ההתנתקות. אחד מכירי ההתיישבות ברצועה, ח"כ לשעבר צבי הנדל, תקף היום (רביעי) בשיחה עם 'כיפה' את הרמטכ"ל לשעבר, והתייחס גם למצב הפוליטי בציונות הדתית.

"מי שאומר שההתנתקות נבעה מתכנון ושהיא דבר חיובי", אמר הנדל, "אז הוא מרמה את עצמו. את האמת אנחנו יודעים. עומק העקירה היתה כהתקדמות החקירה. אני יודע בוודאות שהמניעים לא היו טהורים".

לדבריו, "אריק שרון היה אצלי בבית יחד עם רעייתו אינספור פעמים, ואני ידעתי את דעותיו על כל ישוב וישוב. הוא שינה את דעתו רק כי היועצים שלו אמרו שאין ברירה וצריך לעשות מהלך רעשני כדי להשכיח את התיקים והחקירות".

יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץצילום: פלאש 90

מוקדם יותר פורסם כי בראיון שהעניק ראש חוסן לישראל לידיעות אחרונות הוא אמר כי "ההתנתקות בוצעה מתוך מחשבה מדינית של מדינת ישראל. הושג ציון גבוה מאוד לכל הצדדים המעורבים ביכולת לא לקרוע את העם כשזה בוצע".עוד ציין גנץ כי "זה היה מהלך חוקי, שהתקבל על ידי ממשלת ישראל ובוצע על ידי צה"ל והמתיישבים בצורה כואבת, אבל טובה. צריך לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים".

בחוסן לישראל מיהרו להגיב לביקורת שהתעוררה בעקבות הדברים ואמרו כי "בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד צדדיות הנוגעות לפינוי יישובים, וסוגיית הלקחים שבראיון התייחסה לחשיבות מניעת קרע בעם, והקפדה על עוגנים ביטחוניים קשיחים בכל מדיניות עתידית".

בראיון ל'כיפה' ביקש הנדל, שפונה מביתו בגני טל, לנדב עצה לגנץ ולהמליץ לו לדבר עם שותפו החדש ומי שכיהן כרמטכ"ל סמוך להתנתקות, משה (בוגי) יעלון), "בוג, עוד כרמטכ"ל, אמר שזה יתן רוח גבית לטרור ועל זה לא האריכו לו את הקדנציה. אני זוכר שלפני הקמפיין של מועצת יש"ע, שכלל אליפ שלטי חוצות, שאלתי אותו אם הוא חוזר בו, אז הוא השיב שאמנם הוא לא יגיד את זה שוב באופן פומבי, כדי לא לעצבן את שרון, אבל שזו האמת מבחינתו והוא לא מתכוון לחזור בו. אז כדי שגנץ ישאל את בוגי בנושא הזה".

תמונת ארכיון מפינוי גוש קטיףצילום: פלאש 90. נתי שוחט

על השאלה האם הוא חושש שבנימין נתניהו יפעל בדרך דומה בעקבות החשדות נגדו, הוא טען כי "זה תלוי במצב הפוליטי. כבר ראיתי את ביבי עם אהוד ברק כשר ביטחון או עם יעלון כשר ביטחון. אם תהיה לו אפשרות להקים ממשלה ימנית וטוב,ה אז סיכוי גדול שמהלך חד צדדי לא יקרה שוב. העתיד הפוליטי של נתניהו הוא בראש סדר העדיפויות שלו"

חבר הכנסת לשעבר, הן במפד"ל והן באיחוד הלאומי, בירך על בחירתו של הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי, "אני חושב שזו בחירה מצוינת, ואני משוכנע שהאיחוד מתבקש ומחויב המציאות של כל ארבעת הגופים - הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית, ויחד".

גם בוועד מתיישבי גוש קטיף תקפו את הרמטכ"ל לשעבר על אמירותיו וציינו כי "גנץ מצטרף לכל אותם מנהיגים הזויים שהבטיחו לעם ישראל לפני עקירת גוש  קטיף 40 שנות שקט בטחוני ומדיני, מאידך התוצאה שקיבלנו הינה מדינת טרור בגבולה הדרומי של המדינה שמאיימת על חצי ממדינת ישראל. מתיישבי גוש קטיף שהחליטו בשעתו למנוע מלחמת אחים, עסוקים מזה 13.5 שנים בהמשך מפעל הציונות וקידום ההתיישבות היהודית בכל חלקי ארץ ישראל".