בשבוע הבא יתקיים כנס בנושא "נישואים פתוחים" באוניברסיטת בר אילן. כפי שפורסם לראשונה ב'כיפה', סטודנטים רבים מתנגדים לכנס. "לזה קוראים שילוב תורה ואקדמיה? אנו דורשים בכל תוקף מהאוניברסיטה לעצור את החרפה הזו, לבטל באופן מיידי את 'כנס הניאוף', ולהכריז כי היא מחזקת את ערך המשפחה בישראל ולא נותנת ידה לכל מיני המצאות כנגד המוסר, התורה והמשפחה". כך אמרו הסטודנטים

הרב נפתלי בר אילן, נכדו של הרב מאיר בר אילן מתייחס לכנס באוניברסיטה הקרויה על שם סבו ואומר ל'כיפה' כי הכנס מהווה פגיעה בשמו של סבו וברעיונות שהוא מסר את נפשו למענם.

https://www.kipa.co.il/userFiles/files/3c1460189231273baf5046abae9ddaa0.pdf

"עריכת כנס זה באוניברסיטת בר אילן הקרויה על שמו של סבי מהווה פגיעה קשה וחמורה בשמו וברעיונות שהוא מסר את נפשו למענם", אומר הרב נפתלי בר אילן. "מקימי האוניברסיטה שאפו להקים מוסד אקדמי ברמה גבוהה שאינו פוגע בערכי העל של עם ישראל. לא זו בלבד אלא שאחת משבע מצוות בני נח המחייבות גם את מי שאינו יהודי היא איסור עריות."

הרב נפתלי בר אילן אמר בנוסף כי בדְבּרה "לא תנאף" מאמינים מליארדי אנשים בכל העולם, בני דתות שונות וחברות שונות. "האיסור שעליו נאמר "יהרג ואל יעבור" אינו ניתן לשום דיון, גם לא במסווה של כינוס מדעי, לא בפרהסיה ולא בצנעא. יש לארגן כנסים הנלחמים בתופעה זו והמביאים אנשי מקצוע ומומחים המחזקים את מוסד המשפחה."

מאוניברסיטת בר אילן נמסר ל'חדשות כיפה': "הכנס המקצועי, כפי שעולה משמו, עוסק בסוגיות טיפול ואינו מיועד לעודד את התופעה. מדובר בתופעה חברתית חדשה אשר מעוררת הדים ומעסיקה את אנשי המקצוע. בית הספר לעבודה סוציאלית, הקשוב לשטח ואחד היחידים העוסק בהכשרת מטפלים מיניים מזה 12 שנה, סבר שיש צורך להתייחס לנושא. על אף היותו של נושא זה שנוי במחלוקת , מארגני הכנס סבורים שהוא דורש דיון מקצועי המבוסס על ידע ומחקר קליני.

האקדמיה במהותה עוסקת רבות בסוגיות חברתיות שנויות במחלוקת. אנו עושים את זה במגוון תחומים ואין בעצם הדיון נקיטת עמדה כל שהיא. כללי החופש האקדמי והאחריות שלנו כמוסד אוניברסיטאי מחייבים את החוקרים והמרצים שלנו להיות עם יד על הדופק ולשאול שאלות. גם אם התשובות יהיו מורכבות. מידת ההשפעה שלנו על החברה והעולם כולו מבוססת על יכולות אלה. עם זאת אנו קשובים גם לאחרים מתוך רצון לנהל דיאלוג מכבד. לאחר פרסום תוכניית הכנס התקבל משוב לפיו תכני הכנס דורשים מבט נוסף.

בחנו מחדש בשיתוף עם מארגני הכנס את ניסוח התוכניה ועדכנו את הנוסחים ורשימת המרצים, במטרה לשקף את הפן המקצועי באופן מדוייק יותר.על מנת לוודא שיתקיים דיון מקצועי בלבד, ובשל רגישות הנושא ,מאושרת כניסה אך ורק לאנשים העוסקים בתחום, והינם מטפלים מיניים בהכשרתם ולא תותר כניסה לקהל הרחב. אנו מקדמים בברכה את המשוב. מצורפת הזמנה מעודכנת". תגובת אוניברסיטת בר אילן.