תכנית "פסגה שירות בסייבר" פועלת על ידי עמותת "פסגה", אשר שמה לה למטרה, לפתח מגיל צעיר הון אנושי שיוכל להבין ולהתמודד עם האתגרים הרבים בפיתוח והגנה על מרחב הסייבר. ובכך למעשה, להפוך את הטכנולוגיה לשפת אם. תכנית 'פסגה שירות בסייבר', הינה תכנית תלת שנתית המכשירה תלמידות אולפנה לשירות לאומי משמעותי ביחידות טכנולוגיות בגופים הביטחוניים של מדינת ישראל.

תלמידות אולפנות מרחבי הארץ המשתתפות בתכנית, הגיעו השבוע לחברת "אינטל" בירושלים, שם ערכו סיור, נכנסו למעבדות ושמעו על פיתוחי החברה בישראל. בנוסף, פגשו את צוריה רננברג, בוגרת אולפנת עפרה ומהנדסת תוכנה בחברה, אשר סיפרה להן על תקופת ההכשרה והלימודים, על שילוב בין עבודה כמהנדסת באינטל - לבין משפחה וילדים ועל עבודתה כאשת פיתוח.

"העבודה בתחום הפיתוח מציבה בפנינו אתגרים חדשים בכל פרוייקט ואנו נדרשים להמציא פתרונות חדשים ולפתור כל בעיה העומדת בפנינו בצורה יצירתית וחדשנית. אני מרגישה שהתפקיד שלי הוא יצירה", סיפרה לתלמידות.

צילום: פסגה סייבר

 

תלמידות התכנית ערכו האקתון, במהלכו עמלו על פיתוח אפליקציות מצילות חיים. בסיום האירוע, הוצגו האפליקציות לצוות התכנית, אשר יסייע לבנות בהמשך תהליך הפיתוח. מריאנה וקסמן, מנהלת קשרי חוץ וקהילה של "אינטל" ירושלים, ומנהלת קשרי חינוך ואקדמיה של אינטל ישראל: "אנו רואים חשיבות גדולה בחשיפת צעירות להייטק בישראל. בוכניות מסוג זה, תלמידות יסיימו את לימודי התיכון עם ארגז כלים של מיומנויות ויכולות טכנולוגיות פורצות דרך".