המערכת הפוליטית סוערת בעקבות חשיפת פרשת השוחד המיני במערכת המשפט, במהלכה עורך דין נעצר ושופטת בית משפט השלום נחקה בחשד לטובות הונאה. 

יושבת ראש האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' הכריזה כי מעל מינויי השופטים של שרת המשפטים שקד רובצת מעתה עננה כבדה:  "הוועדה למינוי שופטים פעלה תחת טרור והשחתה, בהנהגתה ההרסנית של שרת המשפטים שקד. הסביבה המסואבת והבריתות המקולקלות שיצרה הן הקרקע לפרשה המחרידה הנחשפת היום. השופטים החברים בוועדה, נאנסו לפעול באווירה מזוהמת ומאיימת, ופעלו בזהירות ובאחריות מול השרה וחבר מרעיה, אך כעת אין ברירה, ועליהם להשמיע אזעקת אמת רמה ולהציל את מערכת המשפט מפגיעה חמורה, שכן עננה כבדה תרחף למרבה הצער על כל מאות השופטים, גם מעל הראויים שבהם, שמונו בכהונתה של שקד."

יושבת ראש מפלגת מרצ, ח״כ תמר זנדברג, החילה את השחיתות המשפטית על כלל חברי מפלגתה החדשה של שרת המשפטים: "הימין חדש, השחיתות ישנה- ספרי לנו מי חברייך ונספר לכולם מי את, השרה שקד. כל הרפש ששקד הכניסה למערכת המשפט הישראלית צף למעלה ומעלה צחנה. בתהליך מינוי השופטים ששקד כל כך נפנה בו לא רק היה רק הרס בתי המשפט אלא גם רקבון ושחיתות. הימין חדש, השחיתות ישנה״