"מחקר שנעשה באנגליה גילה כי כאשר נשים מיניקות גולשות במכשיר הנייד שלהן, התינוק מפסיק לינוק, מאחר והוא חש כי תשומת הלב של אימו הוסתה ממנו לחלוטין". כך הסביר ד"ר מיכאל אבולעפיה - פסיכיאטר ילדים ונוער, במהלך יום עיון בנושא "ילדות בעידן הטכנולוגי" שהתקיים אמש (ג') במכללת אפרתה. 

עוד התייחס ד"ר אבועלפיה בהרצאתו, לשימוש של ילדים במחשב גם לצורכי שעשוע וגם לצורכי לימוד, וטען, כי השימוש בו גורם לפגיעה בכוח המדמה של הילד. "ההחלטה להכניס מסכים לבתי הספר שגויה, וגם מי שהחליטו על כך בעבר, מבינים שזו הייתה טעות. המסכים יוצרים אצלנו נתק ומיסוך בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין הסביבה. ואם זה כך אצל אדם בוגר, ודאי שזה קורה אצל ילד קטן, שלא לדבר על אימפולסיביות וחוסר יכולת לדחות סיפוקים שנוצרים אצל הילד".  

בניגוד לגישה זו, טענה בהרצאתה דלית סהרון - מדריכה ארצית במדיה דיגיטלית מהאגף לחינוך קדם יסודי, כי: "הטכנולוגיה היא חלק מעולם הילדים, ואי אפשר להתעלם ממנה". לדבריה, "תמיד מדברים על המסכים על דרך השלילה, אבל חשוב לי שנדע כי הם יכולים להביא איתם אינטראקציות חיוביות. אם ילד רואה עם הוריו 'רחוב סומסום', וההורה שואל את הילד שאלות במהלך הצפייה וצוחק איתו, נוצרת אינטראקציה חיובית ומלמדת".  

עוד הוסיפה סהרון, כי "אומרים שאנשים היום יותר מנוונים ופחות יצירתיים, אבל מעניין לראות שדווקא בזמן בו השימוש בטכנולוגיה נהיה משמעותי כל כך, אנו רואים כי אנשים נוטים לעשות יותר ויותר פעילויות של 'עשה זאת בעצמך' , אם זה דרך אפליקציות כמו Pinterest או בסדנאות בנייה ויצירה שמתקיימות בכל הארץ".