רוצים להשתלב בתעשיית התקשורת? קודם כל תלמדו
ענף התקשורת קורץ לאנשים רבים בהיותו תחום אטרקטיבי ומעורר עניין רב בקרב הציבור. בשנים האחרונות תעשיות התקשורת והמדיה חוות מהפכה טכנולוגית ודיגיטלית, שמחוללת שינויים משמעותיים באופן ההפקה וההפצה של תכנים. התהפוכות הללו הולידו את הצורך בהכשרתם של אנשי מקצוע רב תחומיים, ובציודם בשיטות וכלים מתקדמים להפקת תכנים בסביבות המדיה והתקשורת הדיגיטליות.

לפיכך, אם אתם מעוניינים להשתלב בצורה מקצועית ומוצלחת בעולם התקשורת, עליכם להשתלב קודם באחד המסלולים של לימודי תקשורת, הנלמדים במוסדות לימוד שונים בארץ. צבירת הידע וההתנסות בתקופת הלימודים תאפשר לכם לתמרן בסיומם בין אפשרויות התעסוקה וההזדמנויות שייפתחו בפניכם.

מסלולי הלימוד והקריירות שבצידם:
לימודי תקשורת כוללים מסלולי לימוד שונים המעגנים בתוכם מנעד רחב של תכני לימוד מרתקים ומסקרנים. על קו הגמר של כל מסלול ימתינו לבוגרים מגוון אפשרויות לקריירות מעניינות ומספקות.

לימודי הפקות תוכן לטלוויזיה ומדיה חדשה

מה לומדים? מסלול זה מכין את הסטודנטים להשתלבות בתעשיית הבידור והתרבות, המהווה פלח משמעותי משוק הטלוויזיה, הרדיו והמדיה הדיגיטלית. הלימודים מספקים מניפה נרחבת של כלים ומיומנויות במגוון תחומי הטלוויזיה והמדיה:  פיתוח פורמטים טלוויזיוניים, כתיבה קומית, חדר כותבים לטלוויזיה ולרשת, פריים טיים בטלוויזיה, הגשת מוסיקה ועריכה ברדיו, כתיבה ועריכה במגזינים של תרבות ובידור, פיתוח פודקסטים אישיים ועוד.

לימודי תקשורת במסלול זה נלמדים במוסדות השונים בתכניות הכוללות הרצאות עומק עיוניות, סדנאות מעשיות, סיורים בשטח במערכות של התכניות השונות ועוד. במהלך הלימודים הסטודנטים  פוגשים את היצירה בעת התהוותה והתרחשותה.

הלימודים במסלול זה מתאימים לאנשים עם יכולות ניהול וארגון גבוהות ועם מיומנויות גבוהות במישור קשרי אנוש ותקשורת בינאישית, אשר מתעניינים ומגלים בקיאות בהתרחשויות הדינמיות בזירת התקשורת – המקומית והגלובלית.

במה עובדים? אפשרויות התעסוקה בתחום הן רבות ומגוונות,  וכוללות קשת של מקצועות מבוקשים בתעשייה: מפיקים, כותבים, תחקירנים, טכנאים, מגישים, עורכים, צלמים ועוד.

לימודי תקשורת עיתונאית משודרת ודיגיטלית

מה לומדים? מסלול לימודים זה מכשיר את משתתפיו לעסוק בהפקת תכנים חדשותיים לאמצעי המדיה השונים: הטלוויזיה, הרדיו, רשת האינטרנט והעיתונות הכתובה. במהלך הלימודים הסטודנטים מתנסים הלכה למעשה בכל קשת התפקידים הקיימים במערכת החדשות. לרוב, הלמידה נעשית במרכז תקשורת הכולל אולפן טלוויזיה ורדיו, דסק חדשות, חדרי עריכת וידאו ועיצוב פס קול, כך שאפשר לחוש את השטח כבר בזמן הלימודים. בין הנושאים הנלמדים נמנים: הפקת תוכן, תחקיר וראיון, פיתוח תכנים אינטראקטיביים לתחום הדיגיטל, צילום עיתונאות, הגשה וקריינות. כמו כן, ישנם מסלולים הכוללים קורסים תומכים בנושאי עריכה, צילום ובימוי תיעודי.

במה עובדים?  בכל התפקידים המוצעים במערכות החדשות: עורכים ראשיים ומשניים, כותבים, במאים, מפיקים, צלמים, קריינים, מגישים וטכנאים בתחומי הרדיו, הטלוויזיה והדיגיטל.

לימודי תקשורת שיווקית חברתית ודיגיטלית

מה לומדים? במסלול זה מכשירים את הסטודנטים להשתלבות מקצועית בעולם הפרסום והשיווק בכל סוגי המדיה, וליצירת תכנים שיווקיים איכותיים ואפקטיביים. הלימוד במסלול זה מעניק גם כלים שימושיים לעיסוק בתחומי התקשורת החברתית והדיגיטלית, שמעבר ללימוד עקרונותיה, נדרשות לה יכולות יצירתיות ביותר לצורך הפקת תוכן מתאים.

הסטודנטים מתוודעים לתחומים מרכזיים נוספים בענף התקשורת ורוכשים כלים רבים במסגרת קורסים של יסודות השיווק והפרסום, דוברות ויחסי ציבור, ניהול רשתות חברתיות, כלי דיגיטל לבניית אתרים, קריאייטיב בפוטושופ, קופירייטינג, צילום, סאונד ועוד. תוך כדי לימוד תיאורטי ומעשי, הם מפתחים את החשיבה האסטרטגית, שבעזרתה יוכלו להגדיר את קהל היעד ואת התנהגותם של הצרכנים, וכן להבין לעומק את מטרותיו העסקיות של הארגון. זאת על מנת שיצליחו לייצר קריאייטיב אפקטיבי הטומן בחובו מסרים מדויקים ומשכנעים.

במה עובדים? בוגרי המסלול יכולים להשתלב במגוון תחומים בתעשיית התקשורת במשרדי פרסום ובחברות שיווק דיגיטלי. בין העיסוקים המבוקשים בתחום: דוברים, אנשי יח"צ, אנשי קריאייטיב, מנהלי רשתות חברתיות, צלמים, קופירייטרים ועוד.