מלחמת הראש והלב הוא הקונפליקט הקלאסי איתו גדלתי. יש בתוכי שני ענקים שמתגוששים בכל פעם שהחלטה חשובה עומדת על הפרק. ובאמת, זה לא רק סביב החלטות גדולות, אלא בכל פעם שיש קולות שונים בתוכי. הרצון וה"צריך" הריאליסטי, הזרימה והכללים, הרגשות והראציונל... כולם מידי פעם מתקוטטים בתוכי, עד שלפעמים זה מרגיש כמו קטטה המונית בין כנופיות.

לפני יותר מעשור חברים קפצו לסעודת שבת והביאו איתם שפה חדשה ישנה, דרך שבעיני היא תמצית האמונה באחדות ההוויה כולה, ב"נפש האדם אחת היא" כדבריו של הרמב"ם.

יסכה הראשונה שקפצה למים. וכבר מההתחלה הרגשתי שלא מדובר בעוד שיטת ריפוי הוליסטי (כבר הייתי אז מטפל הוליסטי במגע ועוד). ההתמקדות היא הסתכלות שונה על החיים. זו דרך לפגוש את ה'בפנים' שלי, לתת מקום לכל הקולות והתחושות, לאפשר להן להיפגש מבלי לשפוט אותן. ואז גם למצוא את הדרך שלהן להתבטא מבלי להתפשר, מבלי לוותר על אף אחד מהקולות שבי.

אחד הדברים שחסרו לי בעולם הטיפול ההוליסטי, זה השיח הגברי. נכון שהיום הדברים הם לא כמו שהיו אז, לפני יותר מעשור. אבל אז (ולפעמים גם כיום) השיח השולט בעולם הרפואה ההוליסטית, ובכלל בעולם הסדנאות להתפתחות אישית זה השיח והשפה הנשיים. חשוב לי לומר – זה נפלא ממש שנשים מובילות את התחום. הכח והבינה הנשית הן מתנה עצומה לנו הגברים. יש לנו הרבה מה ללמוד מהנשים שאיתנו/סביבנו. אבל בנושא הכל כך פנימי הזה הרגשתי צורך לדבר בשפה שלי. מה שהפתיע אותי כל כך בהתמקדות, זה שאת התהליך מוביל האדם עצמו ולא "המטפל". ככה שבעצם המטפל לא 'מטפל' בי אלא מאפשר לי לטפל בעצמי. בשפה שלי.

בעזרת ההתמקדות התחלתי להבשיל מבפנים, ובעקבות כך, גם הקשר שלי עם עצמי ועם הבורא קיבלו תפנית חשובה. עקרונות שלמדתי מזמן על המהות של האחדות האינסופית, על ההרמוניה בה פועל היקום הגשמי והרוחני, על מהותה של ההדרכה היהודית לחיים מלאים בהשראה וקשר ועוד ועוד, הכל התחיל להשתלב למארג שלם ונינוח יותר. אבל בעיקר התחיל להיות בתוכי שלום.

וכשאני יושב עם אדם שמסוכסך בתוכו, או עם זוג שמסוכסך זו עם זה יש בי אמון בזה שלא צריך לפסוק מי או מה צודק. לא צריך להתפשר. העבודה של ההתמקדות שמקשיבה בכבוד לכל הקולות מאפשרת מציאות בה יש לכולם מקום. היום זה בין האדם לעצמו, בין אדם לזולתו. מחר? אולי בין עמים ובכל העולם כולו.

אני מזמין אתכם להתחיל לשים לב פנימה. יותר להקשיב פחות להכריע, יותר לכבד פחות לבטל ובעיקר לתת לעצמכם במתנה את הכלי המדהים ששמו התמקדות.

תוכלו גם להצטרף אלי למסע של התמקדות לגברים בירושלים הבנויה שמתחיל ממש בקרוב. בואו, יהיה קסום.

 

 

לטורים קודמים


המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.