השבוע פורסם כי השר נפתלי בנט ביטל את השתתפותו באירוע סיום הש"ס בכנס ישיבות ההסדר, שהתקיים ביום ראשון האחרון בבניני האומה, לאחר שהתייעץ בנושא עם הרב דרוקמן. ממידע שהגיע ל'כיפה' עלה, כי לא מעט מהרבנים שנכחו בכנס, ביניהם ראשי ישיבת הסדר, זעמו על כך שבנט מתכנן להגיע לאירוע יממה לאחר שעזב את הבית היהודי, ודרשו שיבטל את הגעתו. מסרים ברוח זו הועברו לרב דרוקמן שהציע לשר החינוך שלא להגיע והאחרון שמע בעצתו. 

השר בנט הוזמן כאורח כבוד, כשעוד עמד בראש הבית היהודי, לשאת דברים בפתיחת הערב. ערב לפני הכנס ערק בנט ביחד עם השרה שקד משורות המפלגה, והקים את מפלגת ה'ימין החדש'. הקמת המפלגה החדשה הובילה למשבר גדול בציונות הדתית, והתרסקות של המפלגה בסקרים אל סף אחוז החסימה. 

ישיבות ההסדר מסיימות את הש"ס בבנייני האומהצילום: ישיבת הכותל

מבדיקה שערכנו, היוזמה לביטול לא באה מצידו של בנט, אלא כתוצאה מהעובדה ששר החינוך קיבל באותו יום, עוד לפני ההתייעצות עם הרב דרוקמן, מסר ברור מרבנים מרכזים בציונות הדתית, שהודיעו לו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי במידה ויבחר להגיע לאירוע, הם יקומו במהלך נאומו וייצאו מהאולם לאות מחאה. בנט, שהבין את הפוטנציאל התקשורתי הנפיץ של אירוע כזה, החליט כי עדיף שלא יגיע לכנס. 

אחד הרבנים שהתנגדו להגעתו של בנט אמר ל'כיפה' כי "לא יכול להיות שאדם שערב לפני הכנס בגד בציונות הדתית ורבניה שנתנו בו אמון, והעדיף עבור שיקול של מנדטים לרסק את מפלגת הבית היהודי, יבוא לדבר כאורח כבוד לפני כל ראשי ותלמידי ישיבות ההסדר. יש גבול לסיבוב שהוא יכול לעשות על גבינו.
זו גם אמירה חינוכית כלפי תלמידינו. ערכים ודרך קודמים לאינטרסים אישיים". 

הרב חיים דרוקמן והשר נפתלי בנט טרם הגיבו לדברים. 

ישיבות ההסדר מסיימות את הש"ס בבנייני האומהצילום: ישיבת הכותל