לפני כל נסיעה לחו"ל כולנו מחפשות את החנויות שנוכל לעשות בהן את השופינג הטוב ביותר במחירים הזולים, אבל הרבה פעמים אנו מתאכזבות לגלות שחזרנו עם מזוודה לא מפוצצת כמו שתכננו וחלמנו או שהמחירים היו יקרים כמו המותגים בארץ אם לא יותר.

תכירו את הטרנד החדש שצובר תאוצה: קבוצות של נשים מתארגנות ונוסעות לטיול שכולו שופינג במבחר יעדים בעולם יחד עם סטייליסטית שמלווה אותן לחנויות ונותנת להן טיפים לבחירת הבגדים שמתאימים לכל אחת. הנסיעה בקבוצה מוזילה את העלויות מאשר לנסוע עם סטייליסטית לבד. ונותנת לכל משתתפת שקט וביטחון שיש מישהו שאחראי על כל העניינים הטכניים שלפעמים קצת מקשים על טיול בחו"ל כמו סגירת טיסה, מלון, מיסים ועוד.

אז למה סין ומאיפה הגיע הרעיון?

בעיני רבים מאתנו סין נתפסת כמדינת עולם שלישית, מדינה ענייה ושכל הסחורה בה מזויפת. הנסיעה לשם מוכיחה אחרת- זו מדינה עשירה, מלאה בבגדים, נעליים, תיקים ועוד במחירים שלא תמצאי בשום מקום אחר. קושי נוסף בסין הוא השפה, בעוד במדינות אירופה אפשר להסתדר גם עם אנגלית רצוצה, בסין זה פחות יעבוד ולהבין איך להתמצא מצריך בדר"כ מדריך מהאזור.

לי-אור סטיבסקי היא סטיילסטית אישית ,יזמית אופנה ובעלת מותג הלבשה פרטי,  שהחליטה לקחת את הקשים ולהפוך אותם לחווית שופינג אחת גדולה.

הרעיון להוצאת המסע הראשון עלה לאחר טיול שעשתה במשך כחודש בסין עם חברה, וראתה שיש המון בגדים ואקססוריז במחירים שאין בשום מקום אחר. בשביל להתגבר על בעיות התקשורת וההתמצאות בסין התגבש לו הרעיון להרכיב קבוצה של נשים ובנות מכל הגילאים והמגזרים לטיול שכולו מאורגן החל מהטיסה, המלון והוויזה עד לפרטים הקטנים של איפה מטיילים ובעיקר איפה קונים. הקבוצה שהיא מובילה משלבת תיירות במקומות שאי אפשר להפסיד כמו: בבייג'ין - העיר האסורה, כיכר טיין- אן- מן וכמובן טיפוס החומה הסינית וכל זה לצד שופינג מטורף..

לסטיבסקי חשוב מאוד שהקבוצה עצמה תהייה מגוונת ומורכבת מסגנונות שונים וגילאים שונים של בנות. לדוגמה נשים בגיל 50 ובנות 17 דתיות, חרדיות וחילוניות. הגיוון מוביל למציאת שיח שחוצה מגדרים. גם בנות שמגיעות לבד לקבוצה בלי עוד שותפה מתחברות אחת לשנייה. הטיול נותן לך לקחת הפסקה ממרוץ החיים, להתחבר לאני הפנימי ולגלות דברים חדשים על עצמך.

אם את מפחדת לצאת עם יותר מידי קניות (זה אפשרי?), סטיבסקי מרגיעה ואומרת "זו לא הכמות, אלא האיכות וזו לא סתם קלישאה, אין צורך שיהיה לך ארון מפוצץ בבגדים אלא מלתחה חכמה שכל רגע ביום שתרצי לצאת מהבית- לעבודה, ללימודים, עם חברות או סתם לקפוץ למכולת תמיד יהיו לך את הבגדים שיהיה לך קל להוציא אותם ולשלב איתם את הפריטים המשלימים." ובנסיעה לסין סטיבסקי דואגת שעם פרטים כאלה תחזרי לארץ.

יש עוד יעדים בהם אפשר למצוא קבוצות שופינג בחו"ל: ורשה, ברצלונה, לונדון וגם ארה"ב אבל אין ספק שסין הוא היעד המפתיע מכולם. מחירי הנסיעה הם לא תמיד הכי זולים אבל משתתפות שהיו בחוויה מוסרות שכלכלית זה השתלם. אז אולי בפעם הבאה שאת חושבת על שופינג וחו"ל קחי כאופציה את האפשרות להצטרף לקבוצה מאורגנת של נשים ואפילו ליעד החם - סין!