ארצות הברית. רחבת ידיים, שופעת תרבויות, עושר מופלג, נופים ואתרים בלתי נשכחים ואיך לא, יותר קילומטרים של כביש ממה שאפשר לנהוג. הרואד-טריפ האמריקאי, זה שחוצה את היבשת לאורכה, הוא אולי פסגת השאיפות של כל המחזיקים בדמם את חיידק מחלת ההגה, ולא רק. ארה"ב היא כה רחבת ידיים, נופים וסצנות, שכמעט כל סוג של טיול יכול למצוא בה את מבוקשו. מצד שני, עקב גודלה, אינספור אתריה ואפשרותיה, טיול שכזה, חציית היבשת ברכב, דורש ממך לא מעט תכנון מראש כדי להימנע מהפתעות מיותרות. למרות תודעת השירות הגבוהה במדינה, כדאי שמטלות כמו השכרת רכב בחו"ל או הזמנה של מלון ייסגרו בעת תכנון הטיול, ככה תוכלו לסיים עם כל הפרטים הקטנים עוד בארץ, מה שיאפשר לכם לטייל בנחת בלי לדאוג יותר מידי.

בכתבה הבאה ננסה לעשות מעט סדר במסלולים המומלצים לחציית ארצות הברית. כמובן, יש אינספור דרכים לעשות זאת, אך חלק מהדרכים האייקוניות או האתרים המפורסמים נחשבים לכאלה שלא ניתן לפספס. לכן  הבאנו לך את הדרכים העיקריות לעשות זאת. אגב, המלצה קטנה לפני שמתחילים, עקב אורך המסע ומחירי ההשכרה והדלק, כדאי תמיד ללכת על הרכב הגדול והמפנק יותר. חפשו השכרת רכב בחו"ל בזול ואולי יתגלה אפילו שקרוואן קטן או מיניוואן אינו חורג מהתקציב.

לפני שיוצאים לדרך...

לפני שעלית על ההגה, צריך לזכור שכל הכיף הזה נעשה במדינה זרה, גדולה מאד, עם הרבה מאד אנשים וכלי רכב. כדאי לקחת את הזמן שלפני הטיסה כדי להכיר את חוקי התנועה השונים מאצלנו ולעיתים גם בין המדינות השונות. מערכת החוק האמריקאית תדע לאכוף כל עבירת תנועה, כולל כאלה שיהיו מצולמות ע"י מצלמות רמזור, כביש או צומת. כמו כן, הימנעו מכל סוג של חוצפה ישראלית בכבישים. לא לעקוף תור או פקק ולא ליצור קשר עין עם נהגים עוינים. זה טיול וצריך ליהנות מהזמן ולא להתעסק בשטויות.

מסלולים אפשריים:

כל המסלולים מוצגים בכיוון אחד אך כמובן שניתנים לנהיגה בשני הכיוונים, בהצלחה.

  1. הקצר – לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו: דרך שניתן לעשות בקלותת ובמהירות על פני אוטוסטרדה, אך ההמלצה היא לקחת את כביש 101 ולחזות בנוף הים עוצר הנשימה, כבישים הרריים ומתפתלים, כלבי ים ושפע עיירות ציוריות. שפע האטרקציות הופך את הכביש למעט עמוס בעונת הקיץ, אך ממש אין לאן למהר.
     
  2. הדרומי – בין ג'ורג'יה לקליפורניה: מסלול בן כ-3000 ק"מ המפורסם בהיותו מגוון הן מבחינת התרבויות והן מבחינת הנופים. רוב העיירות והאתרים בהם עוברים בדרך אינם תיירותיים במיוחד, מה שמוסיף לחוויה האותנטית אותה מספק המסלול. האתרים העיקריים הם אלאבמה והחגורה השחורה, ניו אורלינס שם אולי כדאי לתזמן את הטיול עם המרדי-גרא המפורסם, טקסס הבלתי נגמרת ושופעת האטרקציות וקליפורניה. ניתן גם לחרוג מעט מהמסלול המקובל ולהגיע עד הגרנד קניון, כי למה לא בעצם?
     
  3. הצפוני – בין מיין לסיאטל: כאן אורך המסלול עולה על 4000 ק"מ, אך כאן הנוף שונה לחלוטין מהדרום. יערות, חופים, אגמים והרים צבעוניים יקשטו את הדרך שראשיתה בגן הלאומי אכדיה שבמיין ויסתיים בסיאטל שבמדינת וושינגטון. המסלול בעיקרו עובר דרך וורמונט הקלאסית, אגם שמפליין על מימיו המתוקים ומשם ניתן לחצות את הגבול למונטריאול הקנדית, המספקת איזור טבע פראי ויחודי לה. משם ניתן להמשיך למישיגן ולאגמים הגדולים, וסיקונסין, הפארק הלאומי גליישר ומשם למדינת וושינגטון עם נופיה הבתוליים עד לחופי האוקיינוס. במסלול זה, עקב השלג העלול לרדת, יש להתאים את העונה לטיול.

לסיכום, טיול גדול בארצות הברית הוא עבור רבים עניין של פעם בחיים. אין לתת לחוסר תכנון לפגוע באיכות הטיול, זהו אינו טיול במזרח בו אפשר לאלתר, כאן יהיה קריטי להזמין מראש הן מבחינת מחירים והן מבחינת המסלול, התקציב והעונה. צידו השני של אותו מטבע אומר כי תכנון טוב מספיק יאפשר גם חריגות מהמסלול והכרה טובה יותר של השטח, מה שיכול להוביל לאלתורים מוצלחים וביקור באתרים שלאו דווקא היו בתוכנית הראשונית, מה שיהפוך את הטיול לבלתי נשכח באמת. טיול נעים.

 

התוכן נכתב ע"י: יובל בנר