במקום לחגוג את הייחוד שייחלנו לו כל כך, נסענו לסטודיו המדהים של הבורא. הרים נישאים צבעוניים, שעטפו אותנו במסתורין, ויחד איתם ועליהם נישאנו לגבהים. ובדיוק נישאנו, והתעטפנו בחופתנו ואהבתנו, עמדנו על פסגת חלומותינו- לכרות ברית משותפת, לחיות יחד, להיות שותפים בלעדיים למסע חיים משותף. אז איך ייתכן ששבועיים אחרי החתונה מצאנו את עצמנו בסיני, עם חברות שלי, ולא רק שנינו- לבד??

האמת שהסיפור מתחיל עוד קודם. בתיכון. היינו חברים, והיינו "דוסים". אחת לשבוע שבועיים, יצאנו לטייל, ולפעמים לכמה ימי טיול. צפון, דרום, מאז ומתמיד הטבע היווה מקור השראה וייחוד עבור כל אחד מאיתנו ועבור הביחד שלנו. כיוון שהיינו "דוסים" (וגם אהבנו חברה), תמיד הכרזנו על הטיול שיוצא לדרך כדי שלא נהייה לבד בייחוד, חס ושלום...

וכך, טיילנו עם חברים את שביל ישראל (בחלקים), בגולן, ים המלח ועוד... והנה התחתנו, ותכננו את הטיול הנכסף שלנו לסיני, ומתוך הרגל ושיכפול עשינו את הדבר הטבעי לנו ביותר: להזמין חברים לטיול. שתי חברות טובות נענו, ויצאנו לדרך בהתרגשות. זה היה טיול בהר הגבוה בסיני. ובלילה הראשון, בלב המדבר, תחת המוני כוכבים, פתאום אנחנו קולטים! אנחנו נשואים! מה אנחנו עושים פה עם חברות? למה אנחנו לא לבד??

נכנסנו בשער מופלא של נישואין, עברנו שלב. אבל שכפלנו את הדפוסים המוכרים, ולא במשאבים החדשים של הסיטואציה והשער החדש. עשינו את מה שידענו לעשות עד כה ולא אפשרנו לקומה החדשה להיבנות. והשכפול הזה קורה המון.

אני כותבת את המאמר הזה מתוך מחשבה שעלתה בי בחנוכה, אנחנו עוצרים הכל כדי להדליק נרות בפתח. כדי לאפשר לאור אינסוף המתבטא ומתגלה בשמונה נרות להאיר ולהגדיל את חיינו, ואז...עוברים בשער וחוזרים לשגרה, להרגלים ושוב משכפלים.
וכך, בכל מיני אירועים מכוננים בחיינו, זוגיים, רוחניים וקוסמים בהם אנחנו במקום לעבור בפתח, ללמוד, לגדול, לשנות ולהשתדרג, אנחנו שוב ושוב משכפלים דפוסים שאינם רלוונטיים, אינם מתאימים, אינם מצמיחים. זה בולט במיוחד בתקשורת זוגית, במגע, באינטימיות. ושוב ושוב השכפול לא רק משאיר אותנו במקום, כי אין סטטיות במערכת יחסים. אם איננו לומדים ומתקדמים, אנחנו בהכרח, לצערנו, הולכים אחורה.

ההזמנה שלנו אליכם השבוע, עיצומו של חודש טבת ורגע אחרי חנוכה, לעצור לרגע בפתח הזוגיות שלכם. לזהות במה הייתם רוצים להשתדרג ולהתחדש. והקורס שלנו "מסע זוגי מעורר אהבה" יביא לכם החודש טעימה של התחדשות וצמיחה. אז- אם תרצו לקבל כלים לתקשורת מקרבת אינטימית ומחברת בניכם שאינה רק משכפלת את מה שהיה עד כה, מוזמנים לכתוב לנו ונשלח לכם בשמחה.

 

לטורים קודמים


המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.