שדולה חדשה הוקמה היום (שלישי) בכנסת למען משפחות נפגעי הטרור, במעמד נציגים מהמשפחות השכולות. השדולה היא פרי יוזמת ארגון זק"א ומי שיעמוד בראשה הוא ח"כ יואב בן צור מש"ס.

"אתמול בערב, עמדנו ילדי ואני למול 5 חנוכיות", אמרה מיכל סלמון ששכלה את בעלה אלעד אביו ואחותו בפיגוע הרצחני בנווה צוף לפני יותר משנה.

לדבריה, "החנוכייה של אלעד הייתה כבויה. לכל אחד במשפחות השכול יש חנוכייה מאירה שכבתה. בפיגוע שהביא חושך גדול, שלאחריו התחילו להידלק נרות, התמיכה, העזרה והחיבור שקיבלנו נתנו לנו תקווה ויכולת לשרוד את היום הבא. אנו מוצאים את עצמינו מתמודדים יום יום ואנו כאן כדי להודות ליו"ר השדולה ח"כ בן צור וארגון זק"א ישראל על היוזמה".

איריס ח'גבי, אמו של זיו שנרצח בפיגוע הטרור בברקן הוסיפה כי"חודשיים שאני מוכרת כמשפחה שכולה. קשה לי להתבטא כך. אתה חושב שאתה המשפחה האחרונה ואין הרתעות. כשתהיה הרתעה בחוץ, לא נצטרך להגיע לרווחה של אחרי. היום אומרים לי מגיע לך וזו הרגשה מנחמת".

ח"כ סלומינסקי בהשקת השדולהצילום: שלומי כהן

הקמת השדולה נערכה במעמדם של שרים וחברי כנסת רבים לרבות השר יואב גלנט, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, חברי הכנסת  יואב קיש, רוברט אילטוב, משה גפני, ניסן סלומיאנסקי, ינון אזולאי ועוד.

יו"ר השדולה ח"כ בן צור: "כאב השכול ויגון היתמות, אין דומה לו. לעולם לא נבין, לעולם לא נדע את תחושותיה של אם שכולה, אב שכול, אח או אחות שכולים. כי כל תיאור וכל דמיון לא ישווה ולא ידמה לפצע הפתוח והמדמם שנפער בנשמתם של כל אחד ואחד מבני משפחות השכול, פצע המלווה את המשפחות עד אחרית ימיהם, כשהחיים עוצרים אצלם מלכת ומה שהיה לא יהיה עוד.

זכות היא לנו להוביל הכרה ועשייה בקרב מקבלי ההחלטות במדינה הממשלה, הכנסת והרשויות השונות, למען אותם משפחות שהתכשיטים שלהם סיימו את תפקידם מהר מידי מוקדם מידי וכואב מידי. להיות לכם לאוזן קשבת, להיות שליחי הציבור שלכם משפחות השכול, להילחם ולפעול למענכם ולדאוג לצרכים האישיים של כל אחד ואחת מכם".

יו"ר זק"א ישראל, ישראל מורגנשטרן: "נפגעי הטרור הם פצע מדמם בחברה הישראלית. הם נקלעו למקום הלא הנכון בזמן הלא נכון. טרוריסט שפל גדע את חייהם והותיר אתכם משפחה שכולה. אנחנו פה, והעשייה מתחילה מרגע זה. איבדתם את היקר לכם מכל, אנו נפעל לרווחת והנצחת יקיריכם".

ח"כ גפני בהשקת השדולהצילום: שלומי כהן