כמעט לכולנו יש חלום, כמעט לכולנו יש רעיון, אבל ללא מעט אנשים קשה לקום ובאמת ליזום. ברשימה שלפניכם אנחנו מציגים את עשרת היזמים, עשרת הסטארטאפיסטים, על הרצף הדתי שהרימו פרויקט מאפס והפכו אותו לעסק חי ונושם. חלקם נמצאים בתחילת הדרך וחלקם כבר אחרי אקזיט. 

ליאור קליבנסקי –RUMBLE 
נשוי לתמר, רואת חשבון ומנהלת כספים, ואב לשחר (20) שלומד בישיבת ההסדר בעותניאל, רואי (17) שלומד בישיבת ״הזורעים״ ולתכלת (14) שלומדת באולפנת דרכי נועם בפ״ת. 
קליבנסקי בין המייסדים של הסטארטאפ RUMBLE, החל לתכנת בגיל 12, בוגר נחלים, וישיבות ההסדר אור עציון ורמת גן. קליבנסקי עסק בהוראה טרם כניסתו לעולם ההייטק, עבד כשכיר 18 שנים בתפקידי ניהול ופיתוח ואף הקים מיזם להכשרה של בוגרי ישיבות הסדר לתוכנה. בנוסף, קליבנסקי היה חבר דירקטוריון של אינטרנט רימון. בשנתיים האחרונות חבר קליבנסקי לאלון זילברברג וביחד הקימו את RUMBLE. 
ראמבל היא אפליקציה שמטרתה לקדם ולעודד אורח חיים פעיל ובריא. האפליקציה סופרת את צעדיו של המשתמש בכל יום ונותנת לו אפשרות להמיר את צעדיו למטבעות בריאות, לטובת רכישה של מוצרים והטבות בבתי העסק שונים, שעובדים בשיתוף פעולה עם האפליקציה. אגב, העסק הראשון שנכנס לאפליקציה של זילברברג וקליבנסקי הוא מסעדת "שלאגר" בעפרה. 
לאפליקציה אומנם קוראים RUMBLE, אבל החברה נקראת 'יוביטל בריאות', מתוך מטרה להנציח את יובל דגן וטל יפרח ז"ל, שני חייליו של זילברברג שנפלו במבצע צוק איתן. השותף השלישי של החברה הוא ירון לוי שהצטרף לאחר שה-POC בשלאגר בעופרה היה מוצלח.
בנוסף לכל זה, קליבנסקי מוסמך לערוך חופות ע"י רבנות רמת גן. קליבנסקי ערך כבר שבע חופות לשבעה זוגות של חברים חילונים שעבדו אתו. אשתו, תמר הייתה מדריכת כלות של ארגון צהר וכך היו זוגות שקיבלו הדרכה מרואת חשבון וחופה וקידושין מסטארטאפיסט.

ליאור קליבנסקיצילום: אוריאל בראל

מרים שוואב - Strattic
שוואב גדלה בקנדה, למדה באולפנה בטורונטו והגיעה לארץ בשנת 1994 הגיעה לארץ לשנת התנדבות, כמעט כמו כל צעיר וצעירה יהודים צפון אמריקאים. שוואב למדה באולפן והתנדבה בארגונים שונים לתרומת מח עצם. בסוף השנה היא החליטה שהיא אוהבת את הארץ והתחילה ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן, במהלך הלימודים ובעיקר בגלל השפה עברה ללימודי ספרות אנגלית. כיום שוואב גרה באפרת, נשואה, אמא לשבעה ילדים ומייסדת הסטארטאפ Strattic.
שוואב ייסדה את חברת אילומיניאה, חברה לבניית אתרים וורדפרס שנרכשה על ידי חברה קנדית. אחרי הרכישה שוואב הקימה את strattic. "מה שנתן לי את הביטחון העצמי להתקדם עם זה שהתקבלתי אקסלרטור (מאיץ) 'סיפטק', שם נותנים כלים וגישה לסטארטאפיסטים. אחרי זה התקבלתי לאקסלרטור בינלאומי - מאסצ'לנג שנתן לנו הרבה כלים לטובת הסטרטאפ." 
Strattic – הוא סטארטאפ שמטרתו להוות פתרון לאבטחה ושיפור ביצועים באתרי וורדפרס. ישנו שוק מאוד גדול של משתמשי וורדפרס ועדיין יש בו בעיות מאוד גדולות של אבטחה. מאוד קשה לעדכן ולשמר את האתר מכל מיני סיבות. באתרי וורדפרס יש בעיה של מהירות טעינת העמודים, דבר שמאוד בעייתי מבחינת העסק. Strattic בעצם משפר את הביצועים של האבטחה והמהירות של האתרים האלה על ידי זה שפותחים את האתרים על ידי סרבלס – גישה חדשנית לאריכטקטורה של שרתים. על ידי זה האתר מאובטח ומהיר יותר. 
החברה ממוקמת בירושלים, ממש ליד שוק מחנה יהודה, ומונה כיום שמונה עובדים. שוואב מעבירה הרצאות בארץ ובחו"ל עם מטפחת על ראשה, בכל נושאי האבטחה באינטרנט. 

מרים שוואבצילום: הותר לשימוש

אליקים דרורי – Coolix
אליקים דרורי, נשוי ואב לחמישה, גדל בקרית שמונה, למד בישיבת חיספין ובישיבת שבי חברון. דרורי גר היום בגבעת הראל בבנימין והוא בנו של הרב צפניה דרורי. דרורי הוא אנימטור בהכשרתו ובשנת 2016 הקים את הסטארטאפ Coolix.
אחרי השחרור מהצבא, דרורי למד בישיבת בוגרים בעלי. "הייתי כבר עם שני ילדים והבנתי שאני צריך ללמוד משהו כדי להתפרנס." דרורי לקח קורס דרך קמפוס און ליין. המנטורים בתכנית היו אולפני דיסני, פיקסר וסוני בין היתר. "זה היה סוג של נס" אומר דרורי. 
דרורי עבד 7 שנים בסטודיו הגדול בארץ "snowball" ואז עבר לעולם הגיימינג ועבד באקטיביו כשנתיים. בשנת 2016 פתח את Coolix. 
 Coolix הוא סטארטאפ שמעצים את חווית המשתמש על גבי וידאו. באמצעותו צופים יכולים לקנות מוצר ברגע שהם צופים בו בשידור בעיקר בעולם ה-WEB. המשתמשים יכולים להשתתף במשחק על בזמן שידורי ספורט, לבדוק סטטיסטיקות ספורט על שחקנים וקבוצות בהם הם צופים, להירשם לשירות, לשוחח עם בעל התוכן בזמן הצפייה, לקרוא את המתכון שהשף מכין כרגע ולקנות את המוצרים, או לבצע הזמנה של פריט לבוש שזה עתה נצפה בשידור תצוגת אופנה והכל בזמן אמת. עבור בעל התוכן הטכנולוגיה של קוליקס יכולה להאריך את השהות של הצופים בתוכן, לעודד אותם ליצור קשר באמצעות השארת פרטים או צ'ט בוט, לקנות מוצר ישירות מהוידאו ואפילו למשב ולהביע את דעתם. בסופו של התהליך ליצרן התוכן יש יכולת שלא קיימת היום בשוק הוידאו למדוד את ה ROI מתוכן הוידאו שלהם. הטכנולוגיה חדשנית במיוחד בתחום השידור הישיר.  במיוחד יש את היכולת בעצם לעלות וידיאו להתחבר לחנות שלך. אנשים צופים היום יותר בוידיאו והמטרה שהצופים ישארו בתוך הוידיאו ויבצעו מסחר אלקטרוני תוך כדי צפייה בוידיאו.

אליקים דרוריצילום: הותר לשימוש

רו"ח שוקי כהן שרת – Together
שוקי כהן שרת נשוי ואב לתאומים. שוקי גדל בירושלים למשפחה חרדית מיוחסת ולמד בישיבות העילית של הזרם החרדי. בהגיעו לגיל הצבא החליט להתגייס והצטרף אל חיל האוויר.
כיום, שוקי כהן שרת הוא יו"ר חברת 'Together' ונמנה עם מייסדיה  - פלטפורמת 'Together' מאפשרת למיזמים איתנים לגייס באמצעותה הון ולציבור הרחב להשקיע ולקחת חלק של ממש בסטארטאפ ניישן. "מצד החברות והיזמים, מדובר במהפכה של ממש, מיזמים וחברות סטארטאפ איכותיות תוכלנה לגייס סכומים משמעותיים בתמורה להנפקת מניות או אגרות חוב בחברה בדרך יעילה, זולה ופשוטה".
אחד המיזמים שהצליח לגייס כסף בעזרת 'Together'  הוא הסטארטאפ UPnRIDE – זהו סטארטאפ שמייצר מכשיר שיעזור לנכים לעמוד ולחיות בגובה של אדם בריא. רק בחודש שעבר, בעזרת המכשיר התחתן אדיר סימנטוב כשהוא עומד על שתי רגליו על אף נכותו.

שוקי כהן שרתצילום: הותר לשימוש

אביה לייבמן - ProoFig
‎אביה, נשואה +1, שותפה מייסדת של חברת הסטארטאפ ProoFig. בגיל צעיר משפחתה חזרה בתשובה. כיום גם היא וגם הוריה משתייכים לחסידות חב"ד. אביה התחנכה במוסדות חב"ד ולמדה לתואר ראשון במרכז האקדמי לב בירושלים.

ProoFig היא חברה סטארטאפ בתחום התוכנה שיצרה כלי עזר המיועד למדענים, בעיקר בתחום הביולוגיה מטרתה של פרופיג, למזער ל-0 את טעויות האנוש, שיכולות לקרות במהלך עבודה עם מאגר עצום של תמונות מיקרוסקופיות (לדוגמא צילום של רקמות/תאים). למשל, תמונה אחת שחוזרת על עצמה באותו מאמר מדעי כהוכחה לשתי תוצאות שונות. טעויות אלו יכולות לגרום לעוול של ממש, הכפשת שמו של המדען והאשמתו ברמאות, דחיית מחקר ואף לפיטורים ומשפט פלילי. וזאת בזמן שהטעות היא מקרית ואנושית לחלוטין. 

הכלי שפיתחה פרופיג, הנה תוכנה המבוססת על טכנולוגית העיבוד תמונה (image processing), שבעזרתה החוקר יכול לסרוק את המאמר לפני שליחתו למגזין מדעי בינלאומי  ולהיות בטוח שהמאמר שהוא שולח נקי לחלוטין מטעויות אלו. ProoFig נמצאים היום כבר בפיילוט במחלקה גדולה מאוד באחת מהאוניברסיטאות בארץ ונמצאים כבר לאחר סבב גיוס השקעה ראשוני. 

המטרה של פרופיג, היא שכל חוקר וכל מעבדה בארץ ובעולם יוכלו להיות בטוחים שעבודתם רבת השנים לא תפגע בעקבות טעות שולית כזו ובכך לאפשר לאותם מדענים להגשים את מחקרם, ולהשפיע לטובה על חיינו.

אביה לייבמןצילום: הותר לשימוש

גלעד ישראלי – WeBus
גלעד ישראלי, נשוי, גר בירושלים, בוגר אורט תורה רמות, אור עציון וישיבת לוד. ישראלי בוגר תואר ראשון במשפטים מטעם האוניברסיטה העברית ובעל תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת בר אילן. בשנת 2015 הקים ישראלי את  WeBus.
WeBus היא אפליקציה שמאפשרת צירופים של אנשים המעוניינים בנסיעה מאזור מוצא אחד אל אזור יעד משותף בפרק זמן קרוב אחד לשני ומשדכת ביניהם לנסיעה במונית משותפת. ברירת המחדל של האפליקציה היא ארבעה נוסעים למונית, כך שהמחיר קרוב למחיר נסיעה באוטובוס ומהירות ההגעה אל היעד והנוחות קרובים לשירות מוניות. האפליקציה מותאמת עבור קהל יעד הנוסעים באוטובוסים, כגון אפשרות הזמנת מונית רק במידה והתשלום יהיה מתחת לרף מסוים. האפליקציה משדכת ארבעה נוסעים אשר צריכים להגיע מאזור מסוים אל אזור אחר משותף וכך חוסכת זמן רב בעלות מינימאלית.

גלעד ישראליצילום: הותר לשימוש

ניסן ירון ובן-עציון ירון - Inpris
ניסן ירון, גדל באפרת למד בישיבה התכונית נווה שמואל ואחרי זה בישיבת הקיבוץ הדתי בעין צורים. ירון נשוי + 1 וחי באפרת. ירון שירת כקצין בחיל המודיעין ולאחר השחרור החל בלימודי קולנוע בסם שפיגל בירושלים. תוך כדי הלימודים בסם שפיגל עלה לירון הרעיון הטכנולוגי. אבא של ניסן, בן-עציון ירון הוא איש טכנולוגי באוניברסיטה העברית וביחד הם הקימו את הסטארטאפ - Inpris. 
הסטארטאפ Inpris הוקם בשנת 2011 ומטרה לאפשר נסיעה בטוחה ברכב ולבצע פעולות כמו הפעלת אפליקציות ניווט ושיחות טלפון מבלי להוריד את העיניים מהכביש. המוצר בתחילתו היה מסך חדשני ומשכולל שממוקם במערכת המולטימדיה של הרכב, מוצר שעיקר השוק שלו היה לחברות הרכב ולא לשוק הפרטי.
גם ניסן וגם בן-עציון לא הגיעו מרקע של סטארטאפים. "לקח לנו זמן. אקסלרטור של סיפטק אפשר לנו להבין את המוצר ולעשות שינויים תוך כדי וכך המיזם שינה כיוון." בשבוע הבא, ניסן ובן-עציון משחררים מוצר לשוק הפרטי הרחב. מדובר בשלט בלוטוס שמאפשר לנהג לבצע פעולות ושליטה בנייד מבלי להוריד את הידיים מההגה ואת העיניים מהכביש. מחירו צפוי להיות 200 ש"ח. משטרת ישראל תחל בשבוע הבא פיילוט על רכבי המשטרה.

ניסן ובן-עציון ירוןצילום: הותר לשימוש

אבישי דרורי – סולארואונד
אבישי דרורי גדל בתל אביב ולמד בתיכון הממ"ד צייטלין. בגיל 18 התקבל למסלול העתודה האקדמאית, גוייס, למד פיסיקה ואלקטרו-אופטיקה במכון לב בירושלים, שם סיים תואר בהנדסה. בהמשך סיים תואר שני בפיסיקה שימושית באוניברסיטה העברית. עם סיום לימודיו שימש כקצין צילום בטייסות הצילום ולאחר מכן במטה חיל האוויר בתפקידים טכנולוגיים בארץ ובארה"ב. לאחר שחרורו עבד בחברת אלאופ. לאחר פרישתו ניהל מספר סטארטאפים בתחומי הביטחון, הרפואה והקלינטק והיום הוא מנכ"ל הסטארטאפ סולאראונד, אותו הקים יחד עם 3 שותפים (פרופ' נפתלי איזנברג וד"ר לב קריינין ממכון לב, וד"ר יוסי קופמן). החברה, שהוקמה בהשקעה ראשונית של קרן טרה וונצ'רס פרטנרס והחלה כחברה בחממת טרהלאב ביוקנעם, נתמכה מתחילת דרכה ע"י המדען הראשי וע"י משרד האנרגיה ומפתחת את התא הסולארי הטוב מסוגו בעולם. החברה ממוקמת במכון לב בירושלים ומעסיקה מדענים וחוקרים מבוגרי המכון. סולאראונד שפרצה חסם טכנולוגי בתעשייה הסולארית העולמית. החברה תשיק את מוצרה במהלך 2019 וחתמה על הסכם פיילוט ייצורי עם לקוח גדול ראשון באסיה. התא מבוסס על סיליקון סטנדרטי והוא בעל יעילות קדמית ואחורית גבוהה במיוחד, מפיק תוספת של 20% - 40% אנרגיה ליחידת שטח מותקן, ביעילות אקוויוולנטית של 27% - 30% ובהספק פנלים חסרי תקדים בשוק, ומאפשר הפקת אנרגיה בעלות הנמוכה בכ-30% בתלות בסוג ההתקנה.

אבישי דרוריצילום: הותר לשימוש

משה לוגסי ואלירן אורן - Flytech ו-Flycomm

משה ואלירן, קצינים משוחררים מטייסות המל"טים של חיל האוויר. גם משה וגם אלירן באים מרקע חילוני מסורתי, ובמהלך הצבא הפכו לשומרי תורה ומצוות. כשהשתחררו, התחילו לימודים במרכז אקדמי לב, בו משלבים בית מדרש בבוקר ולימודי תואר אחר הצהריים. 

במהלך הלימודים, לא מצאו השניים זמן להתפרנס. מכיוון שוויתור על לימוד התורה ב"סדר בוקר" מבחינתם לא היה בא בחשבון, החליטו השניים ליצור פרנסה, בזמן שנשאר להם אחרי לימוד התורה.
"בסיעתא דשמיא ובזכות לימוד התורה, צמחו לפני כשנה וחצי חברת Flytech ו- Flycomm."

שני המיזמים Flytech ו- Flycomm עוסקים בפיתוח ובהטמעת טכנולוגיות אוויריות מתקדמות. צוות המיזמים מונה כיום כ-10 עובדים, ולו עשרות לקוחות ממשלתיים, עסקיים ופרטיים. חברת Flytech עוסקת בהטמעת יכולת הפעלה של כלי טיס כגון רחפנים, בארגונים ממשלתיים ובחברות. מיזם Flycomm עוסק בפיתוח טכנולוגיות על גבי כלי טיס המיועדות לספק פתרונות לתחום התקשורת. 
אגב כיום, עובדי החברה פותחים את סדר יום בלימוד תורה או בהתנדבות ערכית, כחלק משעות עבודתם.

אלירן אורן עם שר הרווחה חיים כץצילום: הותר לשימוש

ישראל גרוס - L7 Defense

ישראל גרוס 32, נשוי. מייסד שותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת L7 Defense. גדל בירושלים כל חייו למעט 5 שנים בישיבה תיכונית היישוב בתל אביב. גרוס למד לתואר ראשון בקריית אונו ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים.

מגיל 18 החל לעבוד בתחום השיווק והמכירות. "הבנתי שאנשי המכירות הם מי שמוביל את העסק להצלחה והצלחה ממכרת." גרוס הגיע לעולם היזמות במהלך התואר השני והקים פלטפורמה למסחור פטנטים און ליין, במקביל הקמים את קהילת PITCH TONIGHT בישראל שמונה 5,000 חברים על מנת לסייע לאנשים שנכנסים לעולם היזמות.

הסטארטאפ L7 Defense הוא מיזם שמוביל כיום בעולם בהגנה על תעבורת תקשורת לארגונים ומונע מפצחנים (האקרים) לחדור לארגון או לשבש את התעבורה. "במהלך אחד מהכנסים שארגנתי ניגש אליי יזם והציע לי מיזם בתחום הסייבר ומשם הכל היסטוריה." מודל ההגנה מבוסס על מערכת החיסון של גוף האדם שיודעת לזהות סיכונים של ווירסים, מוטציות ובקטריות בזמן אמת. החברה גייסה מקרנות הון סיכון וממשקיעים פרטיים מובילים בישראל. בין לקוחותינו בנקים גלובליים וממשלות.

ישראל גרוסצילום: הותר לשימוש