נתניהו בישר בכנס שגרירים כי שליט עומאן אישר לאל על לטוס מעל שטחו "אנחנו טסים באייר אינדיה כל יום מעל ערב הסעודית. בקרוב נטוס למומבאי. תל-אביב מומבאי זה פחות שעות מתל-אביב לונדון. מעצמה ענקית"

היחסים המתהדקים עם מדינות ערב הולכים ונחשפים. לדברי נתניהו: "השינוי החשוב הנוסף - זה היחסים עם העולם הערבי. ישראל מגינה על אירופה פעמיים: כשאנו מונעים עשרות פיגועי טרור ומונעים את ההתמוטטות של מערב המזרח התיכון כיוון שיש את האיום הכפול של איראן ודאעש - אנחנו בולמים את זה בצורה צבאית חזקה מאוד. נוצרה כאן התאגדות אחרת של אינטרסים והדבר הזה מביא לאפשרויות מעניינות. כשאני נפגש עם מנהיגים ערבים, הם אומרים לי שהגיע הזמן שאחוז אחד יפסיק לכשכש בזנב. אנו גם רוצים ליהנות מפירות הקידמה ולא נמשכן יותר את הנורמליזציה שלנו עם מדינת ישראל לגחמות הפלסטיניות".

נתניהו הוסיף: "המפה הדיפלומטית שלנו משתנה בצורה דרמטית בגלל היתרונות המודיעיניים שישראל נותנת. אנו מונעים נפילה של מטוסים. מנענו עשרות פיגועים קטסטרופליים. לאף אחד אין מודיעין כמו שלנו. השילוב של היכולת המודיעינית והטכנולוגית שלנו - הדבר הזה נותן לנו את מפת היחסים המתרחבים של ישראל וזה משתנה."

היחסים של ישראל עם עומאן החלו מראשית שנות ה-70, במהלכן התקיימו קשרים חשאיים בין ישראל לעומאן, שכללו גם ביקורי גומלין חשאיים של בכירים ישראליים ושל מקביליהם במשטר העומאני. האינתיפאדה השנייה גרמה להקצנה משמעותית של דעת הקהל בעולם הערבי כנגד ישראל, הביאה לניתוק היחסים הרשמיים בין המדינות ולסגירת הנציגויות המסחריות. ב-26 באוקטובר 2018 הגיע ראש ממשלה נתניהו, מלווה בראש המוסד יוסי כהן ובמשלחת ביטחונית, לביקור רשמי וחשאי בעומאן אשר במהלכו נפגש עם הסולטאן בן סעיד.