רוב המורים לא רואים את עתידם במערכת החינוך. כך עולה מסקר שפורסם היום (ה'), ושנערך על ידי הסתדרות המורים, לרגל יום המורה החל היום. מנתוני הסקר, שנערך בקרב כ-1000 עובדי הוראה חדשים, מורים/ות וגננות, שכולם נמצאים במערכת החינוך פחות מחמש שנים, ופורסם ברשת ב' של 'כאן', עולה כי כמעט רבע מעובדי ההוראה החדשים בישראל היו פורשים כבר היום מהמקצוע אם הייתה ניתנת להם האפשרות. 

עוד עולה מנתוני הסקר כי רוב המורים החדשים לא רואים את עתידם במערכת החינוך. קצת יותר מ-16% מהנשאלים ענו כי בכוונתם להישאר במערכת החינוך בעשר השנים הקרובות, 20.6% יישארו במערכת עוד 5 שנים ולא יותר. 40% מעובדי ההוראה החדשים אמרו כי הם מתכננים להישאר במערכת עד גיל הפנסיה. 

בנוסף, עולה כי קרוב ל-40% מהמורים נתקלו באלימות, פיזית או מילולית, מצד הורים או תלמידים במהלך עבודתם. רק אתמול בבית ספר בכפר סבא חבט תלמיד כיתה ד' באפה של מורתו, והיא פונתה לבית החולים. הבוקר מושבתים הלימודים בבית הספר לשעתיים בעקבות האירוע.

מיכל קרמר, מורה בתיכון ביהוד, שהתפרסמה לפני כשנתיים כשכתבה פוסט בפייסבוק על קשיי המורים במערכת החינוך, אמרה לרשת ב' כי הנתונים לא מפתיעים אותה: "הסקר לא מפליא", היא אומרת. "כל מי שנכנס לחדר המורים יודע שכולם עם רגל אחת בחוץ, כמו שר החינוך שלנו שעם שתי רגליים בחוץ. אם האנשים שעומדים בראשנו לא רוצים להיות מורים, זה השיח הכללי.
יום המורה זה כמו יום האישה – מרימים כוסית אבל בסוף עדיין רוצחים אותנו", אמרה.