זה הזמן לשלוף את המעיל הוותיק שלנו מהארון, לרכוש מעיל חדש אם צריך, ולהתעדכן בחידושים האופנתיים, אם יש. יצאתי לבדוק מה התחדש בתחום המעילים החמים, לא מעילי ערב אלגנטיים, אלא כאלה שבהם מתכרבלים בבקרים צוננים או בלילות קפואים. מבדיקת הקולקציות החדשות ברשתות ובחלק ניכר מן המותגים, בלט לעיני מאפיין שחוזר כמעט בכולם: שוליים של פרווה מלאכותית בצווארון ובקפוצ'ון.

יש גם נוכחות מרשימה למעילי פוך מרופדים וקלי משקל, ולמעילי ניילון או בד סינטטי אחר. התחלתי במחלקות הילדים וגיליתי את המעיל המרופד הדו-צדדי של המותג אאוטדור שמשווקת קלגב. צד חיצוני כחול חלק, והפנימי משובץ בכחול ירוק, או צד אחד אפרסק והשני משבצות של צהוב ואפרסק. ילדים שאוהבים לגוון, יכולים ללבוש את המעיל הזה משני צדדיו. הוא עשוי בד סינטטי דוחה מים, יש לו בטנה מבודדת, כיסים פנימיים, ומחירו 269 שקלים. ניתן למצוא בחנויות המטיילים כמו ריקושט ולמטייל.

קלגב אאוטדור רבולושן פוך דו צדדיצילום: קל גב

 
עוד קולקציית חדשה לילדים ולמבוגרים הגיעה לחנויות של המותג הבינלאומי The North Face. מדובר במעילי פוך תרמיים לבנים ובנות המתאימים גם לפסגות הרים מושלגות, אם אתם מתכננים בחנוכה סקי, וגם לרחובות העיר. ברובם עשויים ברובם בדי ניילון חזקים ועמידים למים עם כובע קפוצ'ון נסתר בצווארון, מרופדים בנוצות וקלים למשקל. וגם להם יש שני צדדים לבישים, שאחד מהם עשוי פליז והשני ניילון. המחירים במעילי הילדים הם 330-1099 שקלים תלוי בגודל ובדגם ובקולקציה של המבוגרים, הכוללת גם ז'קטים, המחירים נעים בין 139 ל-1899 שקלים. 

ברשת GOLBARY מעילי קולקציית חורף 2019 מגיעים באורכים שונים, חלקם מרופדים בפוך,  חלקם מבד דמוי עור וחלקם מדמוי פרווה. סולם צבעים מגוון מאפיין אותם, וכך אפשר לרכוש מעילים באדום, תכלת, זהב, שחור ועוד. כרגיל, המעצב היודע לקלוע לטעם הנשים הישראליות הוא יעקב גולברי, והמחיר ההתחלתי של המעילים הוא כ-300 שקלים.

גולבריצילום: טל טרי

גם לברשקה יש מעילי ניילון משולבים בשולי פרווה, מעילי פרווה מלאכותית בדפוס מנומר ומעילי פוך באדום, סגול, כחול ועוד. לגברים יש בברשקה מעילים בגזרות אוברסייז. כ-500 שקלים.

ברשקהצילום: יח"צ

ML  - רשת האופנה למידות גדולות  מוכיחה כי מעיל במידה 58 שיש אצלה על המדפים, יכול להיות אופנתי ומחמיא לא פחות ממעיל במידה 42, הגודל ההתחלתי שם. במחלקת המעילים ראיתי ז'קטים מעור ומזמש, ומעילי ניילון עם שוליים דמויי פרווה וגם ווסט פוך מחמם בכ-200 שקלים. מחיר המעילים: כ-360 עד כ-460 שקלים. בלייזרים ומכנסיים מהקו המחויט יותר שובצו בחוכמה בחלק מהאאוטפיטים וחתמו באופן אפקטיבי את האפיל העדכני שמתאים לי רצו להעביר. תחת השראת הנווד האורבני הורכבה הקולקציה שבסיסה במראה אתני בשילוב גראנג' עם ריבוי של שכבות, טקסטורות ואטיטוד גיאומטרי.

מתאים ליצילום: אמיר יהל

בדקתי גם את ההיצע של המותג נאוטיקה, שניתן למצוא ברשת הנושאת את שמו, ברשת ברנדז וברשת אמפוריום וכן באתרי המותג. כצפוי יש מעילי פוך עמידים לגשם במגוון צבעים, מעילים מעוטרים בפרווה סינתטית על שולי הקפוצ'ונים, ומעילי מרופדים במבנה המאפשר פעילות ספורטיבית. המחיר ההתחלתי של מעילי נאוטיקה הוא כ-500 שקלים.

נאוטיקהצילום: סאשה דרויגור

ואם הזכרתי פעילות ספורטיבית, למותג שהמילה ספורט מופיעה בשמו, SPORTALM, הנמכר בלעדית בבית האופנה מילוס בגן העיר בתל אביב, יש מעיל ניילון כתום ומעיל קצר עמיד בגשם עם צווארון דמוי פרווה בשילוב מדהים של שחור ואדום להבה. בהרבה מהפריטים שם יש ערבוב מקורי של בדים וצבעים, רובם מחומרים נמתחים המתאימים לתנועה בכלל ולא רק לפעילות ספורטיבית. טווח המחירים: 600-5000 שקלים. המידות: 36-46.