נטיית הלבוש של רוב הישראליות, היא לעבר בגדים חלקים בצבע דומיננטי אחד או מקסימום שניים. יש גם מספיק נשים המוכנות לשלב משבצות בהופעה, לא כתלבושת מלאה, אלא כפריט משובץ אחד, חצאית או ז'קט. בגדים פרחוניים הם העדפה של מיעוט, כי הם נחרטים מהר בזיכרון, ואז אם את מופיעה בשמלה פרחונית פעמיים-שלוש, נדמה שאת לובשת תמיד את אותו הדבר. אבל בקולקציות הסתיו והחורף שיצאו באחרונה לחנויות, אין מותג שלא משלב גם פרחים בבגדים. ברוב המקרים אלה פרחים רקומים על שרוול, או בשולי מעיל, ולפעמים פרחי ענק המשתלטים על חליפה שלמה, לנועזות היודעות להעריך ומסוגלות לשלם עבור אופנה עילית.

אליאן סטולרו צילום: מרינה מוסקוביץ קריס

כזו היא למשל החליפה הסתווית של המעצבת אליאן סטולרו שלובשת הדוגמנית היפה הנצחית רונית יודקביץ. כרגיל אצל סטולרו, הבדים טבעיים (משי, שיפון וצמר), או חדשניים (נאופרן), הגזרות והגימורים מוקפדים, יש אלמנטים קישוטיים כמו פייטים או ציפוי כסף על עור, פרחי ענק כבר אמרתי, וגם המחירים לא קטנים: 350-8250 שקלים.

וגם בקוטב הנגדי של המחירים, בבית האופנה GOLBARY, בגדי הסתיו מכוסים באלף פרחים ויותר, פרחי ענק בקצה התחתון של מעילים, פרחים רקומים על שרוולים ארוכים, פרחים צבעוניים על חולצות קטיפה כהה, ומחירים התחלתיים של כ-70 עד כ-200 שקלים.

גולבריצילום: יניב אדרי

מתאים ליצילום: אמיר יהל

אצל עדנה פז מקיבוץ כברי, המעצבת ובעלת המותג והרשת נפרטיטי, פרחים הם תופעה של קבע. היא שואבת השראה מהציירת פרידה קאלו, שהתפרסמה בזרי הפרחים שענדה לראשה בדיוקנאות העצמיים שציירה. משולש של בד פרחוני שותלת פז בעליונית קטיפה שחורה, או תוחמת בפסים שחורים ז'קט מכופתר שכולו בהדפס של פרחים גדולים ורודים. כרגיל בנפרטיטי הגזרות נוחות, המידות גדולות, והבגדים מתאימה למבחר גדול של נשים בכל מבנה גוף. הבדים הבולטים הם קטיפה וז'קארד, והכי נוחות הן הטוניקות בצבעי שלכת, כתום, חרדל וחמרה, במידות המטפסות עד מספר 52. מחיר הטוניקות האלה: 800-1800 שקלים, אבל יש חולצות וחצאיות גם ב-400 שקלים.

צילום: נפרטיטי

את רשת "תמנון" על 90 סניפיה, אני מעריכה מאז ומתמיד על השילוב שיש בה בין מחירים נוחים ואפילו זולים מאוד למעילים, ז'קטים, שמלות ערב ועליוניות חמות (מכ-40 עד כ-140 שקלים), לבין איכות. מסתבר שאפשר לשרוד כרשת גדולה, גם כשלא רוצים לגזור קופון של מאות אחוזי רווח. באחרונה פתחה תמנון חנות ענקית בקניון עזריאלי בתל אביב, ולצד קולקציית ג'ינס, טרנד הקולג' בגוונים אדום, לבן, כחול, פסים ושמלות סרפן משובצות, יש גם חולצות עם רקמת פרחים על השרוולים או על כל הבגד, ושמלות מידי עם הדפסי פרחים בולטים. לשעות הערב יש שמלות, חצאיות וחולצות עם קפלים, כיווצים וולאנים. לילדים יש שמלות נסיכה בגווני פסטל. המחירים הנוחים בולטים גם בקולקציית הבגדים, רובם בגזרות ספורטיביות, חלקם בהדפסי הסוואה. לשני המינים המידות מטפסות עד אקסטרא-אקסטרא לארג'.

תמנוןצילום: מעיין קלמיאן

עד כמה מוטיב הפרחים רלוונטי לארון הבגדים של הסתיו הזה אפשר לראות בחולצות הטי עם פסי הרוחב של חברת גלביה, שעל חזיתן יש פרחי ורד אדומים ענקיים, או על ז'קט הג'ינס של חברת מתאים לי, שפרחי ענק רקומים לו על השרוול והכתף.

גלביהצילום: עדי גלעד

רנוארצילום: נעמי גוטקינד גולן

את מוטיב הפרחים אפשר למצוא כמובן גם בקולקציה החדשה של רשת רנואר, שפתחה סניף גדול ובולט בקניון ביאליק ברמת גן, בחולצות מעטפת ובחלק מהמבחר העשיר של בגדים נוספים. יפות במיוחד השמלות ה"קטנות" של רנואר לכל שעות היום.