יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד החליטו היום (שני) שלא לפרוש מהממשלה ולא להוביל את ישראל לבחירות חדשות.

"לא הצבתי אולטימטום לראש הממשלה", טען בנט שלצד זה הוסיף, "לא ניתן לקייטנות המחבלים להמשיך ולהתקיים".

שר החינוך פתח את דבריו בכך שמצב ביטחון המדינה קשה. "אין שום אפוקליפסה בדרך. יש אויבים. מדינת ישראל הפסיקה לנצח. ראיתי את זה במו עיני במלחמת לבנון השנייה. ראיתי את חוסר הנחישות והיעדר הרוח. איבדתי בלבנון גם את חברי הטוב עמנואל מורנו ז"ל".

לדבריו, "משפחות מחבלים זוכים לכבוד ואנחנו עומדים מנגד. ברגע זה עומדים 102 בתי מחבלים שאין לנו את הכוח להרוס אותם. חמאס וחיזבאללה חצופים יותר מיום ליום. הספינה של ביטחון מדינת ישראל שטה לכיוון לא טוב. הדבר הכי מסוכן הוא שהתחלנו לחשוב שאין פתרון". עוד הוא אמר כי לוחמי צה"ל, "מפחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר יחיא סיוואר".

בנט גלגל את האחריות לפתלחו של נתניהו ואמר כי "הכדור עובר לראש הממשלה. אנחנו לא נעמוד כצופים ביציע. ניתן כתף ולסייע לראש הממשלה. מכאן אחזור בשמחה רבה להוביל את חינוך ילדי ישראל".

?__xts__[0]=68.ARBiQo7lMVpa4HhC6kGL8Vmb9czpx3voxyzdDrAJ3BRSWAY-C6rvoeWEuqA6y_ni6vORelHZANfogUqobbKjrN-EHO8bqls-ALNGp-FdWb89Y1juWyPYR4JmnWMHk_ReIfGTeAuerzqKRi28h_RmRFuQVTRnurpPAyON2b-9_Ali--WbqvksJUGNxelJnPJMP9-6OHenE1gAPuNJj89ZtMcv_Ii4v3Zjl64sH_jrTC-MGsg1P0z3RHvKw1YvIBPVlp4dTc_4nEi497B7XLwAUeTZmKtClofj2QZNzj-TNYVhnmVPFhRlP4tbj0N1LtrlOOyfwxI8vTULHldNh15E-j-ziJh1uIXnzWY&__tn__=-R

השרה שקד הוסיפה כי "בבחירות 2015 הבטיח ראש הממשלה לנפתלי בנט את תפקיד שר הביטחון. לאחר הבחירות הפר ראש הממשלה את הסיכום. נפתלי בנט שליח ציבור אמיתי עשה פלאים בתיק החינוך. אני מודה שאנחנו עופות מוזרים, אנחנו רואים בפוליטיקה שליחות. רבים הפצירו בנו להתפטר בימים האחרונים. צר לי לאכזב את אותם קולות. יש לנו אחריות על הכתפיים ולעולם לא נברח מאחריות. לא נסכן את ביטחון מדינת ישראל. נמשיך להיות המצפן הלאומי של מדינת ישראל".

יש לציין כי מדובר בהודעה מפתיעה של השניים, מכיוון שהחל מאמש הודלפו מסרים לפיהם הבית היהודי תפרוש ותפיל את הממשלה, לאור סירובו של נתניהו למנות את בנט לתפקיד שר הביטחון.

השר אריאל אף התבטא הבוקר בעניין, לפני ההצהרה המשותפת, וטען כי מהתרשמותו הכיוון הוא התפטרות ובחירות.

המערכת הפוליטית לא נשארה אדישה להצהרה של שרי הבית היהודי וכבר מיהרו להגיב.