יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט אומר היום (ה') כי ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו שיטיל עליו את תפקיד שר הביטחון כדי להחזיר את ההרתעה הישראלית שנפגעה לטענתו.

בעקבות התפטרותו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר היום שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנטו כי הוא לא היה עוזב את משרד החינוך בשביל שום תפקיד אחר, חוץ מתפקיד שר הביטחון.

"הדבר הכי מסוכן הוא שהתחלנו לחשוב שאין מה לעשות מול הטרור. כשישראל תרצה לנצח אנחנו ננצח. זו לא גזרת גורל. לא הייתי עוזב את תפקיד שר החינוך לולא המשבר הביטחוני החריף. פניתי אל רה"מ שיטיל עליי את תפקיד שר הביטחון כדי שישראל תחזור לנצח. לכן אני מתייצב כאן היום ואומר אני מוכן לקחת אחריות."

עוד אמר בנט, "כל יועציי אמרו לי מה אתה צריך את זה? זו שגיאה ובית קברות פוליטי כמו לקודמייך. עבורי ביטחון ישראל הוא התכלית והפוליטיקה רק אמצעי. לכן באתי לפוליטיקה לאחר שחזרתי כקצין ממלחמת לבנון ה-2. כשר ביטחון אשבור קיבעון של שנים אוודא שהתכניות שלי יבוצעו כמו בצוק איתן. הסיבה שעזבתי את ההיטק הייתה כדי שישראל תחזור לנצח. תושבי עוטף עזה אומרים "אנחנו מוכנים לספוג רק תנצחו". ללא קבלת אחריות וללא שינוי דרמטי, ההרתעה הישראלית תמשיך להישחק. חמאס יפסיק לפחד מאיתנו. שיצאתי ממלחמת לבנון השנייה החלטתי להיכנס לפוליטיקה כדי להגיע לכסא שר הביטחון. 

"הרגע המכונן היה בתקופת צוק איתן. הנחתי את התכנית להשמדת מנהרות הטרור. נלחמתי נגד הקבינט כדי להשמיד את מנהרות הטרור. מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפה. מצפון חיזבאללה, בגבול עזה חמאס."

יש לנו רמטכ"ל מהשורה הראשונה, גדי איזנקוט. יחד עם זאת, תפקיד שר הביטחון הוא להפיח תקיפות ורוח אחרת, להשיב את הביטחון שלנו בעצמנו. תפקיד שר הביטחון הוא להוביל מדיניות ולא להיות מובל. כדי לחולל את השינוי הנדרש, פניתי לראש הממשלה על מנת שיטיל עליי את התפקיד."