מה קורה בתוך חדר ההתייעצויות עם ראשי הקואליציה? בכיר בכולנו אמר מוקדם יותר למעריב אונליין כי המשבר גדול מידי "הכנסת תתפזר בתוך שבועות". מנגד אומר בכיר מיהדות התורה לאתר וואלה כי "נתניהו רוצה לשלוט במצב ולא ללכת לבחירות". 

ממשלת נתניהו הנוכחית ידעה משברים קואליציוניים רבים, אולם נראה כי המשבר בעקבות התפטרות ליברמן יהיה הקשה מכולם. ראש הממשלה מקיים בשעה זו התייעצות עם ראשי הקואליציה ובכירים בליכוד במטרה לייצב את הקואליציה אולם עדיין לא התקבלה החלטה. מנגד כל העת בכירים ממפלגות שונות מדליפים מידע לערוצי התקשורת ויוצאים בהצהרות אנונימיות. 

נפתלי בנט הודיע כי אם לא יקבל את תיק הביטחון סיעת הבית היהודי תפרוש גם היא מהממשלה. אולם בכירים בליכוד אומרים כי הסיכויים שנתניהו יתרצה לפתע, ויהפוך את ראש לשכתו לשעבר לשר הביטחון לא נראים באופק. ראש הממשלה הספיק כבר לשוחח עם ליצמן, גפני וכחון. בנט בינתיים נשאר מאחור.     

נתניהו יתקשה לתחזק משמעת קואליציונית עם ממשלה צרה של 61 חברי כנסת, כשצריך רק שני חברי כנסת 'סוררים' כדי לפזר את הממשלה או להפיל חוקים. 

לנגד ראש הממשלה נתניהו עומדות כמה מטרות בטרם יפזר את הממשלה. הראשונה להעביר את חוק הגיוס שמתעכב למעלה משנה בדיוני הממשלה. מטרה נוספת היא לאפשר לוועדה למינוי בכירים לסיים את עבודתה. הועדה בוחנת את מינויים של שלושה בכירים. הרמטכ"ל הבא- האלוף יאיר כוכבי, המפכ"ל הבא, ניצב בדימוס משה אדרי ואחרון חביב הנגיד הבא של בנק ישראל-פרופסור אמיר ירון. במידה ותפוזר הכנסת לפני סיום תפקידה של הועדה יצטרכו בעלי התפקידים היוצאים להישאר בתפקידם עד להרכבת קואליציה חדשה לאחר בחירות כלכליות.