הכנס הארצי השנתי לבנות השירות הלאומי במערכת החינוך ולמועמדות לשירות לאומי התקיים היום (ג') בהיכל 'ארנה' בירושלים. הכנס ויריד השירות לאומי היו בשיתוף  של רשות השירות הלאומי ומנהל החמ"ד במשרד החינוך, במטרה לחסוך התרוצצות ובזבוז זמן וכסף ולהגביר את המודעות והעניין לקראת ההתנדבות.
היריד, אליו מוזמנות כ- 7000 בנות כיתה י"ב מרחבי הארץ ובנות השירות הלאומי, נערך בנוכחות שר החקלאות והממונה על השירות הלאומי-אזרחי ח"כ אורי אריאל; מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי; ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ; מנהלי עמותות, מנהלים ממשרד החינוך ואישי ציבור נוספים. 
בתום היריד הוענקו על ידי השרים, מנכ"ל הרשות וראש מנהל החמ"ד תעודות הוקרה לשלוש מתנדבות בשירות הלאומי, על פועלן הענף למען החברה והמדינה והתמדתן מעוררת ההשראה.

היריד, שנערך בסימן "שירות עם שליחות", נותן מענה להתרוצצות הרבה בין מקומות השירות, ושם קץ לבזבוז הכספים וימי הלימודים. היריד מתקיים ביוזמת רשות השירות הלאומי-אזרחי והחמ"ד שבמשרד החינוך ועמותות השירות הלאומי והוא שימש הזדמנות לבנות י"ב להיחשף לאפשרויות העומדות בפניהן בבואן להתנדב במסגרות השירות הלאומי. במסגרת היום, נערכה תכנית מלאה לצורך הכנה לשירות לאומי לבנות כיתה י"ב ומתנדבות השירות הלאומי במערכת החינוך.
היריד אירח את עמותות השירות הלאומי ומקומות השירות, לפי תחומי ההתנדבות השונים שיציגו את אפשרויות ההתנדבות ונערכו הדרכות על חיפוש השירות באתר הרשות המכיל מידע על כלל מקומות השירות וחוות הדעת על המקומות השונים. 

עוד במהלך היום: התקיים מפגש מעורר השראה עם הרבנית ימימה מזרחי ופדות רוטנמר, מיצג עצמתי ומרגש ייחודי לבנות השירות הלאומי ומועמדות השירות בחמ"ד בהשתתפות הזמר אברהם טל ועוד. 

השר הממונה על השירות הלאומי, אורי אריאל: "שמיניסטיות יקרות, בשופטים ה' נאמר כי המתנדבים בעם ברכו ה'. השירות הלאומי הוא הסיירת החברתית של מדינת ישראל לטובת אזרחי ישראל. המתנדבים, פועלים בכלל המגזרים והם הופכים את מדינת ישראל למקום יותר טוב עבור כולנו. התרומה לחברה ולקהילה היא לא תמיד קלה. נדרשות תעצומות נפש גדולות כדי להתמקד באחר ולא בעצמי – וכאן יש לכן הזדמנות פז לתרום. מסגרת השירות הלאומי מקנה כלים רבים לחיים ולעתים גם מקצוע. יש לכן אפשרות להתנדב בכלל התחומים ועבור כלל המגזרים ומעבר לתרומה האישית ישנה תרומה כבירה לאזרחי ישראל. המתנדבים עושים לילות כימים ועובדים במרץ עבור החברה הישראלית כולה וזה ניכר".
מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי: "השירות הלאומי הוא מפעל ההתנדבות הגדול במדינת ישראל, במסגרתו מתנדבים למעלה מ-18,000 צעירים וצעירות ממגוון המגזרים בחברה הישראלית. עלינו לסייע לכל מועמד לשירות למצות את האפשרויות העומדות בפניהם להתנדבות משמעותית, איכותית ומספקת- הן למדינה ולחברה והן למתנדבים. קיום היריד לבנות השירות מאפשר לאלפי המשתתפים להיחשף למגוון אפשרויות ההתנדבות, לקבל מידע על הפעילות ועל התנאים ולאפשר קליטה מוצלחת וקלה יותר עבור המתנדבים. הפעילות נעשית כחלק מהצעדים שאנחנו מקיימים יחד עם השר אורי אריאל ויחד עם עמותות השירות הלאומי במטרה להקל ולהשוות את תנאי השירות, ביניהם ביטוח חיים למתנדבים, טיפולי שיניים בחינם, נסיעות חינם בתחבורה הציבורית ודברים נוספים."
ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד: "הכנס הייחודי שנערך לתלמידות י"א וי"ב בחמ"ד, הוא לא התכנסות חד-פעמית, אלא ביטוי של תודעת השליחות אליה אנו מחנכים בחמ"ד במשך שנים. בניית זהות דתית, ערכית, המחויבת לנתינה ועשיה משמעותית. בוגרות החמ"ד המשרתות בשנות השירות בתפקידים משמעותיים, התגייסותם של הבנים-בוגרי החמ"ד ליחידות הקרביות, באחוזים הגבוהים ביותר ביחס לכלל האוכלוסייה, אלו העדות לערכים הנלמדים ומופנמים במערכת החמ"ד".