ועדת הכספים אישרה הבוקר (ב') תוספת של 60 מיליון שקל עבור המטוס לנתניהו, וגם החליטה לקצץ 90 מיליון שקל מפיתוח הנגב והגליל. הערכה: עלות רכישת המטוס, הסבתו, ואחזקתו למשך 5 שנים תעמוד על 580 מיליון שקל. 

בעקבות אישור ועדת הכספים, ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני ערכה סקר בחשבון הטוויטר שלה. בסקר שאלה חברת הכנסת: "במה הייתם משקיעים 60 מיליון שקל?" התשובות האפשריות בסקר של ח"כ מיכאלי היו; "שיקום החקלאות בעוטף עזה, הגדלת קצבאות הנכים, תחבורה ציבורית, או מטוס לנתניהו".

6%  הצביעו לטובת שיקום החקלאות בעוטף עזה, 17% הצביעו לטובת הגדלת קצבאות הנכים, 28% הצביעו עבור התחבורה הציבורית והתשובה המוחצת שקיבלה 49% מהמצביעים הייתה דווקא התשובה הרביעית - מטוס לנתניהו. 

ראש הממשלה ורעייתו צילום: פלאש 90

דרורית שטיינמץ, מנהלת אגף התקציבים במשרד רה"מ, אמרה כי העלות הכוללת של רכישת המטוס, הסבתו, ואחזקתו למשך 5 שנים היא 580 מיליון שקל. לדבריה, לא נפרצה מסגרת התקציב.

הסקר הכושלצילום: צילום מסך

באופוזיציה מתחו ביקורת על הקצאת הסכומים וטענו שיש חריגה מהחלטות הקבינט לתקצוב המטוס. ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר: "ראיתי את המטוס, וכל הבקשה לא נוגעת לסוגיות ביטחוניות, אלא התוספת היחידה שנדרשת למנגנון הפאר והנוחות. זה יהיה מטוס 'עגל הזהב'. זה חצוף.