"כמה קשה לי עם המתבגרת שלי" טענה השבוע אמא באוזניי, "היא כל כך שונה ממני ואני לא יודעת איך להתנהל איתה". "הכי קשה לי", שפכה אמא אחרת, "שכל הבית כבר מאורגן לשינה, הילדים עוד רגע במיטות ואז חמותי, שגרה בסמוך אלינו קופצת בהפתעה להגיד שלום".
"אני מתפרקת", מתלוננת שלישית, כשמהבוקר אני יודעת שבעלי צריך לחזור ב-18:30, ואז ב-18:15 הוא מודיע לי שהתעכב בעבודה או שיש פקקים מטורפים והוא יחזור בשעה איחור".
הרבה פעמים קושי מגיע כשקורה משהו שלא ציפינו לו, שהילד המתוק שלנו תופס כיוון קצת אחר כשהוא גדל, (גם אם זה כיוון חיובי, קשה לנו עם זה שהוא אחר), כשמישהו מפתיע אותנו או כשסדר היום השתבש לנו. 
אנחנו מקובעים בתפיסות שלנו, בסדר שלנו, בלוח הזמנים שלנו, ולא בקלות מוכנים לשנות. אז אני רוצה להציע לכם אפשרות אחרת לגמרי להסתכל על הכל.  
חשבתם פעם מה הופך בדיחה מצחיקה לכזו? מה גורם לכם פשוט לפרוץ בצחוק? תמיד זה יהיה משהו מפתיע, סוף לא צפוי, תפנית בסיפור, התרחשות לא צפויה, זה מה שמעורר את הצחוק- זה גם בדיוק מה שגורם לנו להתעצבן.


יש להודות - אנחנו שבויות. שבויות בתפיסות על איך דברים צריכים להתנהל, על מה נכון ומה לא נכון, מה הילדים אמורים לעשות, מה בעלי צריך לעשות, מה זה עבודה רצינית. אנחנו מלאות באמונות אודות עצמינו, אודות המציאות. אנחנו נשארות שנים עם תכונות אופי קבועות או הרגלים בלי רצון לשנות. ואז, כשבמציאות קורים דברים שלא מתיישבים עם הקיבעון שלנו, אנחנו צריכות לבחור אם לכעוס או לצחוק.  
לכעוס - זה לצעוק בקול גדול: 'אני בשום אופן לא מוכנה שדברים יקרו אחרת מאיך שאני רוצה/ מאמינה/ תכננתי. כך זה צריך להיות, זו אני וזה לא בסדר אם זה לא כך' .
לצחוק - זה להגיד בפיוס 'א-לוקים רצה אחרת, המציאות לא תמיד כמו שחשבתי, מה אני עושה עכשיו? מה אני לומדת מזה? איזה שינוי נדרש ממני?'.


ילדים בדרך כלל יצחקו יותר, הם גמישים, לא חושבים שהעולם רציני כל כך, הם בלמידה וגדילה מתמדת. ככל שאדם צוחק יותר הוא מגלה עד כמה הוא עדיין גמיש, לומד, גדל, הוא לא התקבע להיות מישהו שאינו בר שינוי. 
שמנה לב, שלתינוק היהודי הראשון מצווה הקב"ה לקרוא יצחק, פשוט על שם הצחוק. כי יצחק הוא תפנית בלתי הגיונית, ילד שנולד להוריו הקשישים. הוא מסמן לנו את הייעוד היהודי, לצחוק, כי הדברים מתפתחים לא כמו שאנחנו חושבים שהם יתפתחו. 
הפתעות החיים מזמנות לנו הזדמנות לצחוק, להאמין, להתנסות, להסתקרן, להשתנות, לבחון מחדש- אין דרך אחרת לגדול. 
ומי לא רוצה להמשיך ולגדול??
אז בפעם הבאה כשדברים משתבשים, מפתיעים, משתנים, תבחרי להשתנות איתם, להציב סימני שאלה על ההרגלים והאמונות המקבעות שלך ולצחוק בצחוק גדול. לא חלילה צחוק של זלזול, אלא צחוק של אמונה ושינוי.


שלכן, הדס.

 

לכל הטורים של הדס, היכנסו!

 

הדס מיטב- מאמנת נשים לצמיחה, שינוי ואיזון. דולה ומדריכת הכנה ללידה. מעבירת הרצאות וסדנאות המשלבות לימוד תורה וכלים מעולם האימון. 052-2090885 . hadasm124@gmail.com.  ובפייסבוק- "הדס מיטב- נביעה".