טיולי שלג אמיתיים, מתרחשים ממש בסוף עונת החורף באזורים מושלגים שהטמפרטורה בהם מגיעה עד 25 מעלות מתחת לאפס – אבל אל חשש, אם בחרתם בטיול מאורגן סביר שתהיו לבושים בחליפה תרמית איכותית. את טיולי הקרח שלכם, אתם יכולים להפוך מלכותיים אף יותר – אם תבקרו באחד מארמוני הקרח המרהיבים אשר נבנים באזורי תיירות ברחבי העולם מידי שנה, כמו למשל ארמון הקרח באזור הפיני של לפלנד, בקנדה, בנורווגיה, ואפילו ברומניה. ארמונות קרח אלה, מציעים לאורחים לא רק ביקור אריסטוקראטי אמיתי במבנה שכולו עשוי קרח – אלא גם לינת לילה מעל פרוות איילים בטמפרטורה נמוכה במיוחד, באווירה שקופה לבנה ובנוף של פעם בחיים.

במספר מקומות ברחבי העולם, מסורת של הקמת ארמונות מפוארים עשויים קרח מן המסד לטפחות – וכן, הארמונות נבנים מחדש בכל שנה (המבנה העצום נמס בחודשי הקיץ). הבילוי בארמונות עשוי להיות קצר – במסגרת ביקור בן מספר שעות – והוא עשוי להתארך יותר, לאור העובדה שהרוב המכריע של אותם ארמונות עשויים קרח, משמש גם בית מלון, ובו חדרי אירוח מפנקים המשלבים בנייה וריהוט שכולו קרח, לצד שמיכות חמות, טיפולי ספא, מסעדת איכות מפנקת, ועוד. בארמון הקרח לומינלה, תמצאו אף סוויטת כלולות לזוגות נשואים טריים. סקרנו עבורכם כמה מטירות הקרח המפורסמות בעולם, אשר מובטח שיותירו אתכם פעורי פה.

"הוטל דה גלאס" – קוויבק, קנדה

מזרחית ממחוז קוויבק בחלקה המזרחי של קנדה בצפון אמריקה, תמצאו אזור נופש מרהיב בעונת החורף, ובין שאר האטרקציות המאפיינות את האזור, נמצא מלון הקרח שהיה הראשון שהוקם בצפון אמריקה. בכל שנה, בסביבות חודש ינואר, מוקם המלון מחדש, עם 44 חדרי אירוח וסוויטות פרטיות, שתמצאו בהן הכל – והכל עשוי קרח: החל ממיטה עשויה קרח, דרך פסלים בעלי פרטים עוצרי נשימה, וכלה באח מבערת.

Hotel de Glace - Quebec, Canadaצילום: shutterstock

כמעט 5,000 טונות של קרח משמשים בכל שנה לבניית המבנה, המתוכנן בקפידה ומאפשר בין השאר חללים גבוהים במיוחד, לתצוגת פסלי אמנות (עשויים קרח, כמובן). קירות הארמון בעובי של לא פחות ממטר ועשרים – מה שמבטיח שאף כאשר לאורחים חמים ונעים – הקרח המשמש לבניית הארמון אינו נמס.

במלון תמצאו לא רק מקומות ללינה הרפתקנית (ומפנקת, יש לומר), כי אם גם טיפולי ספא, סדנאות פיסול בקרח, ועוד.

לייק בלאה – ארמון הקרח של רומניה

בגובה של מעל שני קילומטרים מעל פני הים, מעל רכס הרי הפאגאראס (Fagaras), מחכה לכם מלון הקרח הראשון של מזרח אירופה, אשר הוקם לפני כעשור ומאז מציע חדרי אירוח ולינה, מסעדה מפנקת במיוחד, סדנאות ושפע של אטרקציות מקומיות ופעילויות קרח (כולל פעילויות אקסטרים, כמו רכיבה על אופנועי שלג), במבנה שכל מה שנמצא בו – נבנה בכל שנה מחדש, וכולו מקרח. זה כולל את הצלחות והכוסות במסעדה, את המיטות והפריטים בכל חדר, ואפילו את מבנה הכנסייה הקטן והחגיגי, שבין חדרי ארמון הקרח הרומני.

ICE HOTEL - BALEA LAKE ROMANIAצילום: shutterstock


מבין כל ארמונות הקרח שנבנים בכל שנה מחדש, נהוג לספר על זה שברומניה שהוא פחות מדוקדק מבחינה עיצובית, ויש בו משהו מחוספס יותר. בארמון קרח זה, נבחר נושא בכל שנה והבנייה מתוכננת לאורו.

ארמון לומינלה – פינלנד, לפלנד

לפלנד היא ללא ספק גולת הכותרת של טיולי החורף המאפשרת למטיילים לחוות ערבות שלג פראיות, טמפרטורות נמוכות במיוחד, וכמובן – אם תהיו ברי מזל אז את אורות הזוהר הצפוני, שבתקופת סוף החורף מופיעה בשמי חוג הקוטב הצפוני בשכיחות גבוהה.

Kemi Snow Castleצילום: shutterstock

בעיירה קאמי אשר בלפלנד הפינית, מוקמת בכל שנה טירת קרח עצומה בגודלה, המכונה ארמון לומינלה. זהו ארמון הקרח המתוייר ביותר בעולם, וגם הוא נבנה בכל שנה על פי תבנית שנבחרת מבעוד מועד (כמו – יצורים מן האגדות, מתחת לפני הים, גלגל המזלות, וכדומה). בארמון מסעדה, כנסיה וחדרי אירוח ולינה, וגם כאן – כל הריהוט, האביזרים והפרטים, כולם עשויים בקרח, כולל צריחי הארמון המתנשאים לעיתים לגובה של יותר מ – 20 מטרים. הארמון כולו חולש על כ – 15,000 קילומטרים רבועים, והוא מהווה אטרקציה פופולארית לביקור עבור קבוצות תיירים בלפלנד. כל אחד מ – 19 חדרי האירוח של מלון לומינלה מציעים אווירה חמימה בחדר עשוי כולו קרח, עם מזרונים עטויי פרוות איילים שמיכות ומלטפות, ארכיטקטורה מוקפדת ונוף שכולו לבן בוהק. אגב, מעניין לציין כי בארמון לומינלה בלפלנד ישנה גם סוויטת כלולות מפוארת במיוחד, המשרתת טרנד בוטיקי וייחודי, של חתונה בארמון הקרח.