כמה מילות חיזוק למשה ברקת, הממונה החדש על שוק ההון, שעומד במרכזה של סערה הזויה מבית היוצר של הפונדמנטליזם הרדיקלי הנאור.

בחברה מתוקנת, שבה מי שמכנים את עצמם "ארגוני הנשים" היו מבקשים לדאוג באמת לכבודן ומעמדן של נשים ולא לנסות לפגוע בגברים ולסכסך בין המינים, הממונה על שוק ההון החדש, צריך היה לקבל אות הוקרה על זהירותו הרבה בכבודן של נשים ועל רצונו להימנע מסיטואציה של קירבה אינטנסיבית ואניטימית איתן, באופן שעלול להביא לתקלה שתפגע בשני הצדדים.

חברה בריאה היא חברה שמבקשת לייצר סביבה שמרחיקה את האדם מן החטא. סביבה כזו היא בראש ובראשונה סביבה שמקדשת את מוסד המשפחה והנאמנות בין בני זוג, בבחינת "עשה טוב", אבל במקביל גם יודעת לנקוט אמצעי זהירות שהם בבחינת "סור מרע". והרע הזה הוא גם כאשר דברים נעשים בהסכמה מלאה. אנחנו מתפללים כל בוקר שלא נבוא לא לידי ניסיון ולא לידי ביזיון, ומאחר ואין אפוטרופוס לעריות - בתחום הזה אנחנו נדרשים לזהירות מופלגת.

עירוב בין המינים מתקיים כל הזמן ברשות הרבים. אבל לא דומה רשות הרבים לקרבה שנוצרת בשהות אינטימית ממושכת בין גבר לאשה במסגרת יחסי עבודה צמודים ובשעות לא שעות. ככלל, ככל שמדובר בסביבת עבודה אינטימית וצפופה, טוב שנשים תעבודנה בסביבה נשית וגברים יעבדו בסביבה גברית.
הימנעות מסיטואציות כאלה היא הדבר ההגיוני והתבקש ביותר. היא טובה לגברים וטובה לנשים. היא טובה לחברה. היא טובה לעולם. זו לא הדרת נשים ולא הדרת גברים. זו חכמת חיים.

אני מתקשה להבין מה עובר בראשה של אשה שמסכימה שבעלה יעבוד צמוד לאשה אחרת וישהה איתה יותר זמן מעם אשתו ובסיטואציות שיוצרות קרבה גדולה. אני גם לא מצליח להבין מה עובר בראשו של גבר שמסכים שאשתו תעבוד בסיטואציה דומה. כשני אנשים נמצאים ביחד ועובדים קרוב תקופה ארוכה נוצרים ביניהם באופן טבעי יחסי קרבה ורגש שעלולים להתפתח למקומות לא טובים. זאת עובדה פשוטה ורק מי שמתכחש לטבע האנושי יכול להתכחש לה, לטמון ראשו בחול ולהתעלם מהבור הגדול ברשות הרבים שנפער כתוצאה מסיטואציות כאלה. כמה בתים התפרקו וכמה אנשים הפכו לאומללים בגלל הפוליטיקלי קורקט הנאור שנלחם בשכל הישר. 

גבר ואשה שנמצאים לאורך זמן בסיטואציה אינטימית יכולים לאהוב מאוד את בני הזוג שלהם ולהיות מאושרים בחיי הנישואין והמשפחה ועדיין להיכשל. פשוט כי רגש הוא רגש, והמשיכה בין המינים היא דבר חזק שמקיים את העולם, אבל עלול גם חלילה להחריב אותו.

תפקיד קרוב בלשכה, ובוודאי תפקיד נהג, יוצרים את אותה קרבה אינטימית שמי שעיניו בראשו אמור לרצות להימנע ממנה. אם תרצו אז משה ברקת ביקש שלא תהיה לו נהגת לא בגלל שהיא אישה אלא בגלל שהוא גבר. גבר חכם שעיניו בראשו.

אחת התכונות החשובות ביותר בתפקיד הממונה על שוק ההון היא ראיה מפוכחת של המציאות והכרה בחולשותיה. בצד השני - אחד הדברים המסוכנים בתפקיד הזה הוא עצימת עיניים מול בועות תיאורטיות שמתפוצצות בדרך כלל מהר מאוד ועלולות לגרום לזעזועים גדולים למשק ולחברה. החלטתו הזהירה של משה ברקת מלמדת שהוא כנראה מתאים לתפקיד.

וכן, גם לחשוש מתלונות שווא זה לגיטימי. טוב שנשים אוזרות אומץ להתלונן וכחברה עלינו לחזק אותן ולעמוד לצידן. אבל בעולם שבו יש מי שהופך הכל לקרב בין המינים, מאמין אוטומטית ובלי לברר למתלוננת, וגם מתנגד להעמדה לדין של מי שהוכח שהתלוננה לשווא - חשש של גברים מתלונות כאלה ובקשה לנקוט אמצעי זהירות מהן, הם לגיטימיים ואפילו מתבקשים. זו תוצאה ידועה מראש שהפמיניזם הרדיקלי צריך היה לקחת בחשבון.