בעקבות דיון שהתקיים אתמול (ב') בבג"ץ, נמחקה העתירה שהגישו התנועה להגינות שלטונית והעומד בראשה, עו"ד מוטי אייזנברג. בכך תתאפשר השבעתם של עשרת חברי מועצת הרבנות הראשית שנקבעה למחר (ד') במשכן נשיאי המדינה

בעתירתו, טען עו"ד אייזנברג, כי הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, היה מעורב בהשפעה בלתי הוגנת על חברי הגוף הבוחר, וכי הוא ושלוחיו הפעילו לחץ כבד על מועמדים שיסירו את מועמדותם או יצביעו בעד מועמדיהם. העתירה כטענה לקיומו של "דיל" שבמסגרתו ייבחרו מחדש כל חברי ההרכב היוצא של מועצת הרבנות.

עשרת הרבנים הנבחרים, שיוצגו ע"י פרופ' אביעד הכהן ומשה יפה, טענו שהעתירה מבוססת על שמועות ורכילות, כתובה בלשון "צהובה", גסה ומשתלחת ונעדרת כל בסיס משפטי. בין השאר הלין פרופ' הכהן על כך שעו"ד אייזנברג כינה את עשרת חברי מועצת הרבנות הראשית הנבחרים, כולם רבנים מוכרים וחכמי תורה, בשם  הגנאי "עשרת רבני הדיל" תוך שהוא רומז ל"עשרת בני המן". כמו כן הצביע על השיהוי הרב בהגשת העתירה, שהוגשה כחודש אחרי מועד הבחירות, ועל כך שאפילו אם כל טענות העותר היו נכונות, לא היה בהן כדי להוכיח הטיה של הוצאות הבחירות. פרופ' הכהן הצביע על כך שאחד המועמדים שנבחרו, הרב אליעזר שמחה וייס, שלא היה חבר במועצה היוצאת, נבחר למועצה ברוב עצום, למרות שלא היה כלול ב"דיל" שלו טענו העותרים.

השופטים הבהירו לעותר שאין סיכוי לעתירתו ודרשו ממנו למשוך אותה וכי אם לא ימשוך אותה תידחה העתירה והוא גם יחויב בהוצאות "נכנע" עו"ד אייזנברג ומשך את עתירתו

בעקבות הדיון אמר פרופ' הכהן: "כפי שהוכח בבית המשפט העליון אתמול, לעתירה זו לא היה כל בסיס, לא עובדתי  ולא משפטי, לא ידיים ולא רגליים, וטוב היה לה שלא הוגשה משהוגשה. מצער מאד לראות שיש עותרים המוכנים לפגוע בכבודם של רבנים חשובים תוך הטחת האשמות המבוססות על דברי רכילות ולשון הרע, ומן הדין למנוע הגשת עתירות כאלה בעתיד, או למצער לחייב את העותרים בתשלום הוצאות משפט כבדות".

תגובת עו״ד איזנברג לדברים: ״אין שחר להטפותיו של עו״ד אביעד הכהן ״וי להאי שופרא דבלי בדמגוגיה״, בית המשפט קיים דיון דחוף בעתירה אשר התבססה על פעולותיו של הרב יוסף בשידול חברי האספה הבוחרת לתמוך בבחירתם של עשרת רבני 'הדיל' דהיינו למנוע חידוש פניה של מועצת הרבנות הראשית. אין מחלוקת כי אכן היה דיל נרחב כנטען. משכך חברי המעצת המצהירים אמונים היום בבית הנשיא, אשר ברובם מכהנים כבר כעשר שנים משמימות, לא נבחרו בבחירות חופשיות ודמוקרטיות. למרבה הצער תהיה לכך השפעה מכרעת על אבדן אמון הציבור ברבנות הראשית לישראל״.