הסכם השלום בין ישראל לירדן, שנחתם לתקופה של 25 שנה, צפויי להסתיים בסוף השנה. בירדן הודיעו לישראל כי הם לא יאריכו את תוקפו של ההסכם. המשמעות: שטחים חקלאיים, הסמוכים לנהריים ומובלעת צופר בערבה לשוב לריבונות ירדנית

המלך עבדאללה הודיע היום (א') כי אין בכוונתו להאריך את תוקפו של נספח הסכם השלם עם ישראל. בהסכם שנחתם ב-1994 הוחלט כי האזורים יועברו לראשות ירדנית אך עם זכויות שימוש מיוחדות לישראל. אזור נהריים הוגדר כשטח בבעלות ישראלית, ועם אפשרות מעבר לחקלאים ותיירים לשטח זה. 

לאחרונה קראו רבים בירדן לממשלתם שלא לחדש את ההסכם עם ישראל. בין הפועלים למנוע את חידוש החכירה היו לשכת עורכי הדין של ירדן, ששלחה פנייה רשמית לראש הממשלה הירדני עומר א-רזאז. בנוסף, 80 חברי פרלמנט ירדני מתוך 130 חתמו על בקשה לבצע את המלצת הפרלמנט לבטל את ההסכם.

בירושלים קיבלו את את ההחלטה הירדנית בתדהמה וצפויים להתקיים מספר שיחות כדי לא להגיע לביטול ההסכם. 

ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, אייל בלום: "זו קטסטרופה מבחינת החקלאות למושב צופר. זה אמור להשפיע על 30-20 חקלאים וכאלף דונם שיעברו לירדנים. זה אומר שייסגרו 30-20 משקים. גם כך המצב של החקלאות פה הוא לא מהטובים. אנחנו פועלים מול משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ כדי להבין מה קורה. כולם לומדים את ההודעה שהתקבלה".