משרד העלייה והקליטה העניק אמש (ד') פרס מיוחד לרב ד"ר שאול פרבר כ"עולה פורץ דרך בתחום החברתי", בשל היותו "מקרב אנשים לאירועי מעגל החיים היהודי", בטקס בתיאטרון הלאומי "הבימה" בתל אביב. הפרס הוענק על ידי סופה לנדבר שרת העלייה והקליטה, וניתן גם לפרופ' חוסה כהן, ד״ר ליאוניד דינביץ', טטיאנה צים ואנסטסיה גלושקוב.

בין הממליצים על פרבר לקבלת הפרס היה יו"ר הסוכנות היוצא, נתן שרנסקי, שכתב לחברי הוועדה: "תרומתו ‏של ‏הרב ‏פרבר ‏לחברה‏ הישראלית ‏בכלל, ‏ולקהילת ‏העולים ‏בפרט,‏ היא ‏ייחודית ‏ורבת ‏היקף. הרב ‏פרבר ‏פועל ‏ללא ‏לאות ‏למען ‏הפיכת ‏שירותי ‏הדת ‏בישראל ‏לנגישים ‏יותר, ‏סובלניים ‏יותר,‏ שקופים ‏ואהודים ‏יותר, ‏תוך ‏שהוא ‏עוסק ‏בסוגיות ‏המורכבות, ‏הנפיצות ‏והמהותיות ‏ביותר ‏של‏ העם ‏היהודי".

הרב ד"ר שאול פרבר אמר לקראת הטקס: "קבלת הפרס מרגשת אותי ובהחלט מהווה 'זריקת עידוד' לעשייה היומיומית שלנו בעתים. שמחת הפרס מהולה בעצב על כך שבמדינת ישראל צריך להתקיים ארגון כמו עתים. המצב היום הוא שאם אדם רוצה להשתמש בשירותי הדת - להתחתן, לטבול במקווה, להתגייר וכדומה - הוא חייב 'ליישר קו' עם עמדות הממסד הדתי, שהן בדרך כלל שמרניות, עד קיצוניות, ולאו דווקא ממניעים הלכתיים". והוא הוסיף, "אני מייחל ליום שבו מדינת ישראל תכבד את הצרכים היהודיים של כל יהודי באשר הוא, ותאפשר לכל אחד לחיות חיים יהודיים משמעותיים"